Gezocht: Festool Invalzaag

woodandkilos

Actieve deelnemer
27 mei 2020
81
17
Momenteel ben ik opzoek naar een Festool Invalzaag voor uitbreiding van mijn gereedschap set.
  • Festool ts 50 ebq-plus
of de
  • Festool ts 75 ebq-plus
Bij voorkeur iemand die zijn Invalzaag niet meer gebruikt. Compleet met geleiderail. Bij Toolstation hebben ze momenteel een aanbieding voor de TS 55 REBQ Plus met 2 x een FS 1400 geleiderail voor € 599 incl. BTW. Hier twijfel ik nog over.

Hoor graag als iemand er een heeft die hij/zij wil verkopen.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
kijk eens bij Rubart.de dat is vrijwel altijd de goedkoopste in europa. ik heb de set die je hierboven beschrijft voor 455,- ex btw gekocht. succes. P.S. ik zou eerlijk gezegd voor een nieuwe gaan. bij een gebruikte moet je altijd de slijtage delen van de geleiders vervangen en dan ben je al snel 30 euro verder en natuurlijke een nieuw zaagblad.
succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: woodandkilos

woodandkilos

Actieve deelnemer
27 mei 2020
81
17
ik heb de set die je hierboven beschrijft voor 455,- ex btw gekocht. succes. P.S. ik zou eerlijk gezegd voor een nieuwe gaan.

Dank je voor de feedback! Zit te kijken op Rubart.de en zie daar twee dezelfde FS 576007 en de 576014 staan met een prijsverschil van € 511,53 en € 458,06, maar kan niet zien waarom het verschil qua prijs is...

vs

Misschien zie jij het?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De 576007 is de REBQ versie van de zaag en de 576014 is de RQ-versie.

Betekenis van letters bij Festool namen:

Q = quick connector / Plug-it kabel
E = met Electronic Brake, softstart en snelheidsregeling
EC = zonder koolborstels
R = redesign, dus een nieuwere uitvoering
Plus = levering in systainer
Basic = levering zonder accupack/oplader
AS= anti-statisch
CT = geen stofklasse
CTL = stofklasse L
CTM = stofklasse M
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Pvb-nl en ZotVanHout

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Momenteel ben ik opzoek naar een Festool Invalzaag voor uitbreiding van mijn gereedschap set.

allicht weet je dit, maar mocht je hier niet slagen en tref je er een op Marktplaats weet dat FEstool de kroon spant met fraudegevallen.

dus wees op je hoede met wat er aangeboden wordt en ga bij voorkeur ophalen om het spul te bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: woodandkilos

Pvb-nl

Houtliefhebber
Beste Ggoosens,

Mijn Festool TS 75 ebq plus komt binnenkort te koop. Is zeer compleet met ook de zaagtafel cms, en 5 zaagbladen, inclusief voor metaal, plastic, hout, geleiderail 140 cm, etcetera. De machine bevindt zich in Amersfoort. Als je interesse hebt stuur maar een PB, dan stuur ik foto’s enzo. De machine is trouwens steeds particulier gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: woodandkilos

woodandkilos

Actieve deelnemer
27 mei 2020
81
17
Nog 1 vraag voor de experts. Had de TS55 besteld, maar twijfelde na het bekijken van deze video of de TS75 niet een betere optie zou zijn. Hij is maar iets van €90 duurder, maar de motor en zaagdiepte is toch wel significant 'beter'.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik neig nu voor 85% naar de TS75.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
De zaagdiepte van de 75 is niet beter maar dieper ;). Je moet jezelf de vraag stellen: heb ik die 75 mm nodig en zo ja, hoe vaak. Aan die extra diepte zijn ook nadelen zoals duurdere zaagbladen en extra gewicht (4,4 - 5,7 kg), een wat grotere machine...
Als je die 75 mm maar zelden nodig hebt, kan je beter voor 55 gaan. Die enkele keer neem je er een handzaag bij.
Een grotere machine is in de regel niet universeler/handiger/meer toepassingen...
Een machine kies je in functie van de toepassing waar je ze het meest voor gaat gebruiken. Als je meestal plaat verwerkt kies je de machine die het meest geschikt is voor het plaatwerk. Verwerk je regelmatig massief hout met grotere diktes, dan is de 75 met het extra vermogen fijn. Eventueel kan je nog uitkijken naar een gebruikte Hitachi of Makita voor het zware werk.
Een universele machine die in alle toepassingen uitblinkt, bestaat niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: woodandkilos

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik ben het met Mathieu eens. Als je de 75mm niet vaak nodig hebt, ga dan voor de TS55. De TS75 is echt een stuk zwaarder in gebruik en dat maakt dat deze minder fijn in gebruik is.

Daarnaast kun je een stuk hout van 2 kanten inzagen, waardoor je met de TS55 110mm kunt zagen. Dat is niet ideaal, maar het kan wel een uitkomst zijn als de 55mm een keer niet voldoet. Zeker als het is om een stuk hout ruw op maat te zagen, waarna je het op een zaagtafel op de exacte maat zaagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: woodandkilos

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.