Gezocht: Excentrische schuurmachine, bahco en waterpomptang

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
214
72
Excentrische schuurmachine met aansluiting voor een bouwstofzuiger. Ik ga meubels maken en die voor de eindafwerking schuren. Excentrisch voor het mooiste schuurresultaat (nieuw zou ik een Makita aanschaffen)

Bahco en waterpomptang, spreekt voor zich, toch.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.130
2.622
Voor een bahco zou ik een nieuwe kopen. Mijn voorkeur voor een waterpomptang gaat uit naar een knipex. Die zou ik ook nieuw kopen. Heb je nog lol gehad van je boormachine? Ik zag dat de voorste hal in gebruik was toen ik er laatst weer eens langs liep. Zijn jullie nu open?
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
638
303
Het Groene Hart
Een Bahco of een waterpomptang zijn m.i. nou niet de allerduurste gereedschappen, wat verwacht je van ons? Als je zoekt op 'verstelbare moersleutel' vind je nog een hoop andere merken.
Zoals chevy al zegt, ik zou ze nieuw kopen. Knipex is heel fijn (bekijk ook hun sleuteltangen eens) maar Wiha maakt ook prima tangen.
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
214
72
Een Bahco of een waterpomptang zijn m.i. nou niet de allerduurste gereedschappen, wat verwacht je van ons? Als je zoekt op 'verstelbare moersleutel' vind je nog een hoop andere merken.
Zoals chevy al zegt, ik zou ze nieuw kopen. Knipex is heel fijn (bekijk ook hun sleuteltangen eens) maar Wiha maakt ook prima tangen.
Stel iemand is overleden en laat handgereedschap na. Ik dacht, vragen kan altijd.
Voor een bahco zou ik een nieuwe kopen. Mijn voorkeur voor een waterpomptang gaat uit naar een knipex. Die zou ik ook nieuw kopen. Heb je nog lol gehad van je boormachine? Ik zag dat de voorste hal in gebruik was toen ik er laatst weer eens langs liep. Zijn jullie nu open?
De werkplaats draait. Machines zijn allemaal nagekeken, beitels geslepen en zaagbladen vervangen. Goed werk geleverd door Daniel Van Rhenen. Die man weet waar ie over praat, adviseert realistisch en gaat uitdaging aan.

De boormachine draait ook (alhoewel de boorkop nu vastzit, zal het wel koud hebben ;-) ). Prima gaten geboord voor nieuwe Workmate delen.
ROTEX zou mijn advies zijn
Ik vind Festool overdreven veel geld kosten. Volgens mij enorm gehyped merk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026 en JochemK

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.778
746
Enschede, Twente
Ik vind Festool overdreven veel geld kosten. Volgens mij enorm gehyped merk.
Toch zijn Festool en Mirka de meest geziene merken bij meubelmakers. Zeker als het gaat om schuurmachines. En wat is duur? Kijk je naar de prijs van een gebruikte machine dan is de waardevermindering per jaar na nieuw aankoop helemaal niet zo hoog als bij andere merken.

Wat natuurlijk weer hypothetisch is, want mijn schuurmachines moeten ze uiteindelijk uit mijn kouwe dode klauwen wrikken… :LOL:
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: city17 en Count Chocula

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.183
354
Etten-Leur
Stel iemand is overleden en laat handgereedschap na. Ik dacht, vragen kan altijd.

De werkplaats draait. Machines zijn allemaal nagekeken, beitels geslepen en zaagbladen vervangen. Goed werk geleverd door Daniel Van Rhenen. Die man weet waar ie over praat, adviseert realistisch en gaat uitdaging aan.

De boormachine draait ook (alhoewel de boorkop nu vastzit, zal het wel koud hebben ;-) ). Prima gaten geboord voor nieuwe Workmate delen.

Ik vind Festool overdreven veel geld kosten. Volgens mij enorm gehyped merk.
Heb je zelf al met ROTEX gewerkt? Voor fijn meubelmakerswerk kan ik het aanraden om eens uit te proberen.
 

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
86
38
Zaanstreek
Ik heb een DeWalt excentrische schuurmachine staan die interessant kan zijn voor je. 150mm en schakelbaar 3/5mm schuuruitslag. Fijn apparaat, maar als ik grote dingen schuur doe ik dat eigenlijk altijd op 't werk in de grote werkplaats en daar hebben we machines staan.
Stofzak, extra zool etc. Werkend te zien uiteraard.
PM maar bij interesse 🙂
 

Bijlagen

  • 4614D6D8-DB0A-424F-AEE0-F53748487171.jpeg
    4614D6D8-DB0A-424F-AEE0-F53748487171.jpeg
    100,1 KB · Weergaven: 15
  • A93170CF-F228-42F0-BA56-291926CF29A8.jpeg
    A93170CF-F228-42F0-BA56-291926CF29A8.jpeg
    67,5 KB · Weergaven: 16
  • Leuk
Waarderingen: Jurriaan9

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.