gezocht: elektromotor 2.2 kW met voet 750 toeren/minuut

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik zoek voor mijn restauratieproject een andere motor, met de volgende eigenschappen:

essentieel:

2.2 kW
750 toeren
240V delta / 400V ster
behuizing met voet

mooi om te hebben:

hoge isolatie-klasse (dus beter met frequentieregelaar)
gietijzeren behuizing
beetje neutrale kleur zonder roest
standaard as-maat (28 of 38 mm, afhankelijk van de grootte van de behuizing)

Op marktplaats staat een te lichte motor en een vage oude grote zonder typeplaatje, dus dat wordt niet wat. Heerft iemand er toevallig nog eentje, of weet iemand er eentje? De nieuwprijs is rond de EUR 250, maar daar wil ik graag onder blijven.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
609
61
Flakkee
Ik zoek eenzelfde maar dan plusminus 1400 toeren. Wat ben je aan het restaureren?
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Mijn restauratieobject https://www.woodworking.nl/showthread.php?25986-nieuw-restauratie-object

Toevallig zit daar een 2.2 kW motor met 4 polen/1400 toeren aan. Die draait in ieder geval op 400V, ik zou even moeten kijken of hij ook van 3x 240V blij wordt. Interesse?

Indumex gaat verkoopt in hun webshop motoren met 2/4/6 polen, dus niet de 8 die ik zoek. Overigens weet ik wat een nieuwe kost, zoals ik al schreef, maar ik hoop een gebruikte te vinden!
 
Laatst bewerkt:

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
609
61
Flakkee
hoi, ik ben inmiddels voorzien. Had je bericht niet gezien. Ik heb wel een 220 motor 2,2kw liggen met 2800 tpm en flens (geen voet). Wellicht interesse?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.