Gezocht; een rode zaaggeleider voor mijn Ulmia 352

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Bedankt Bertocello voor je tip, helaas stuurt hij hem niet op, en gezien de afstand redelijk ver weg is valt dit sowieso weg als mogelijk optie. In mijn geval denk ik dat ik beter af ben met een 3D van Luuk echter dan moet het wel exact gaan passen, maar dat moet gaan lukken. De afwerking ziet er subliem uit en ABS als gekozen kunststof moet zeer geschikt zijn als ik het internet mag geloven
 
Laatst bewerkt:

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
Dacht ik zal het eventjes vragen wellicht vraag ik het onmogelijke maar nee heb ik ja kan ik krijgen; ik zoek een rode zaaggeleider voor mijn Ulmia 352 verstekzaag? Wie heeft nog iets in zijn onderdelen bak liggen wat er op lijkt?.......of weet een adresje waar ze zulke geleiders verkopen voor iets vriendelijker geprijsd dan de winkels op het internet,....of is er iemand die zoiets kan maken met 3D printer/cnc?????? Dank zover!!
Ik heb een Ulmia 352 liggen waar ik niets meer mee doe die je zo op mag komen halen ( ligt in de weg )
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
Ik heb een Ulmia 352 liggen waar ik niets meer mee doe die je zo op mag komen halen ( ligt in de weg )
Het is nog een oude dus geen plastic en ik woon in Eindhoven. Maar ik ga niets versturen want ik ben zeer slecht ter been na een hersenstaminfarct.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Er is toch wel iemand in de buurt van eindhoven, die het verzenden wil regelen?
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
met nog echte alluminium geleiderds in plaats van de nieuwe plastic versies. Oude bouw kwaliteit
Ulmia levert ze niet meer met de aluminium geleiders.; is niet voor niks.
De ‘plastic’ uitvoering is gemaakt van glasvezelversterkt PPO. De zagen die je ziet voorbijkomen hebben vrijwel allemaal deze kunstofgeleiders, waar. dus ook behoorlijk oude exemplaren bij zitten.
Maar ben het wel eens dat bij een verstekzaag van deze prijs er eigenlijk niets mag afbreken.

@L.N.
Met welk filament heb je deze geprint ?
 
  • Leuk
Waarderingen: hstraat

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Het is op zich niet erg dat een bedrijf een bezuiniging door voert. En dat dat vervangende onderdeel van een slechtere kwaliteit is. Maar ik heb er dan persoonlijk wel een probleem mee, dat je dan voor een product dat niet meer dan een paar euro mag kosten, 40 euro moet betalen. Voor 80 euro van twee geleiders kan je een behoorlijk goede complete verstekzaag kopen.
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
0 euro, daar kan zelfs ík niet aan tip

@H.Katan Je opmerking valt een beetje weg tussen de materiële beschouwingen, maar ik hoop dat je zo goed mogelijk herstelt.
Dank je wel, maar het is inmiddels twee jaar geleden en zoals het nu is zal het zijn; veel herstel zit er niet meer in en dat heb ik wel geaccepteerd. Maar ik moet wel opruimen want veel werkplaats had ik al niet dus alles wat in de weg ligt of staat doe ik weg. Ik maak er wel een nieuw topic voor aan ( niet alles gaat dan gratis worden denk ik 😀)
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Het is nog een oude dus geen plastic en ik woon in Eindhoven. Maar ik ga niets versturen want ik ben zeer slecht ter been na een hersenstaminfarct.
Ik had hem heel graag willen hebben, maar Middelburg/ Eindhoven is mij net iets te ver rijden, zo heel af en toe rijd ik wel eens die kant op, mocht je geen haast hebben en mocht je hem willen vasthouden, dan kom ik hem nog dit jaar ophalen alleen de datum volgt nog,......is dat oke?
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel22

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Luuk (LN) was zo vriendelijk om mij te helpen aan een goede zaaggeleider gemaakt door hem door middel van een 3D print. Gisteren ontvangen en vandaag uitgetest en hij zit als een huis. Hij heeft hier blauwe ABS kunststof voor gebruikt en het ziet er prachtig uit hierbij een aantal plaatjes om het te illustreren
 

Bijlagen

  • IMG_0826.jpeg
    IMG_0826.jpeg
    69 KB · Weergaven: 23
  • IMG_0820.jpeg
    IMG_0820.jpeg
    66,4 KB · Weergaven: 23
  • IMG_0822.jpeg
    IMG_0822.jpeg
    49 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Waarderingen: elzenmaa

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Je mist de bevestiging voor het ophangbeugeltje in het ontwerp. Is dat moeilijk toe te voegen in zo'n print bestand?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.