Gezocht: boormachine Bosch GSB 21-2 RCT Pro

Astelier

Nieuw lid
20 okt 2021
16
0
Nederland
In combinatie met een Wabeco boorstandaard lijkt de Bosch GSB 21-2 RCT Pro de geprezen machine. Helaas is deze momenteel overal uitverkocht en volgens Bosch voorlopig niet leverbaar.

Heeft iemand een exemplaar van deze machine in nette-/nieuwstaat teveel?

gsb-21-2-rct-klopboormachine-060119c700.jpg
 

Techre

Actieve deelnemer
26 nov 2020
46
7
Ik ben van België dus voor mij is het wat ver rijden om op te halen.

Hoeveel zou je voor de boor willen geven?
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.229
533
Eanske
ingoogni.nl
In combinatie met een Wabeco boorstandaard lijkt de Bosch GSB 21-2 RCT Pro de geprezen machine.
Helpt je waarschijnlijk niet echt verder, maar voor in de WABECO ben ik voor een Metabo BEV 1300-2, zonder snelkoppeling, gegaan. Bevalt uitstekend.
Voor het klop- en hamerwerk heb ik een nog steeds prima functioneren decennia oude Metabo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Astelier

Astelier

Nieuw lid
20 okt 2021
16
0
Nederland
Het zoekertje is weg, ik denk dat het verkocht is.
Klopt, helaas. Ik stuurde gisteravond een bericht om te informeren, maar de adverteerder antwoordde vandaag dat hij al verkocht is. Even verder zoeken dus. Er staat momenteel nog een Wabeco boorstandaard op Marktplaats, maar die heb je wellicht al gezien?

 

Astelier

Nieuw lid
20 okt 2021
16
0
Nederland
Waarom wil je trouwens precies die boor? is die zo goed?
Behalve de accuraat- en veelzijdigheid (ook vanwege het vermogen) is de bediening op de bovenkant handig voor een boorstandaard.

Inmiddels is me op dit forum vertelt dat je wellicht even goed of beter af bent met een oude AEG of Metabo.

Welke boor zou jij in combinatie met de Wabeco gebruiken?
 

Astelier

Nieuw lid
20 okt 2021
16
0
Nederland
Helpt je waarschijnlijk niet echt verder, maar voor in de WABECO ben ik voor een Metabo BEV 1300-2, zonder snelkoppeling, gegaan. Bevalt uitstekend.
Voor het klop- en hamerwerk heb ik een nog steeds prima functioneren decennia oude Metabo.
Ik sta open voor alternatieven. Bedankt voor de tip! Dat waardeer ik, zeker wanneer die vanuit persoonlijke ervaring komt. De Metabo lijkt in grote lijnen erg op de Bosch. Interessant.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.229
533
Eanske
ingoogni.nl
als je "het beste" wilt dan laatje van om het even welke van de twee er 10 komen. dan klok je ze allemaal exact uit. de 9 "slechten" stuur je terug. en dan maar hopen dat die ene nog steeds "goed" is na een jaar.
het gaat om een multifunctionele standaard met een multifunctionele boormachine. dat heeft nu eenmaal veel beperkingen.
 

CoSo

Actieve deelnemer
12 okt 2018
162
52
In combinatie met een Wabeco boorstandaard lijkt de Bosch GSB 21-2 RCT Pro de geprezen machine. Helaas is deze momenteel overal uitverkocht en volgens Bosch voorlopig niet leverbaar.

Heeft iemand een exemplaar van deze machine in nette-/nieuwstaat teveel?
Ik heb eventueel een Bosch GBH 2-28 F beschikbaar en een GBH 36V-Li
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Kijk eens bij Fein. Die zijn dan wel met een stuk minder vermogen. De vraag is heb je dat nodig in een kolomboor? Zoek wel op boormachine dus zonder klopfunctie.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.229
533
Eanske
ingoogni.nl
Die zijn dan wel met een stuk minder vermogen. De vraag is heb je dat nodig in een kolomboor?
Vermogen op zich is niet zo belangrijk. Als je alleen hout boort heb je voor kleine gaatje veel toeren nodig en voor grote (diepe) gaten veel koppel. Een boormachine met een mechanische versnellingsbak, twee of drie standen met relatief weinig vermogen voldoet dan prima.

Op zich ben ik heel blij met m'n Webaco, maar achteraf, als ik eerder had geweten dat er ook kleine radiaalboormachines bestaan ....
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik heb er 1 liggen, grote vraag is... wat heb je er voor over? Stuur maar een dmetje bij interesse :) .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.