Gezocht: Antieke schakelaar

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.050
2.279
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Voor mijn mini-lintzaagje zoek ik een aan/uit schakelaar.

Het ding loopt gewoon op 220v en verbruikt zo'n 700w dus ik heb geen noodzaak aan een thermisch beveiligd, relay bediende ster/driekhoek opzet :):):). Gewoon een aan/uit schakelaar. Ik zou zeggen er mag een dodemansknop op zitten maar die hadden ze voor de oorlog nog niet en is wat mij betreft niet nodig.

Wat ik wel belangrijk vind is dat hij estetisch bij de machine past, dus iets van metaal, bakeliet bijvoorbeeld, het mag een draaischakelaar zijn maar ook een hendel, wat je hebt liggen. Moet wel in (veilig) werkende staat zijn. Jaartal zo tussen 1900 en 1940, steekt niet op een jaartje :ROFLMAO: en ik kan ophalen indien vlakbij maar gezien mijn locatie zal het wel opsturen worden.

Inspiratie:

1693995573768.png

1693995691095.png

1693995738030.png

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.919
3.503
Ik heb ze bijna allemaal van marktplaats. Ook in de rubriek hobby en vrije tijd kom je bij elektronica componenten regelmatig wat leuks tegen. Lourens in appelscha sloopt machines en verkoopt de onderdelen. Daar heb ik ook al een paar keer een mooie schakelaar vandaan gehaald. Waaronder de nieuwe oude twee standenschakelaar die in mijn boorkolom zit. Die adverteert meestal in antiek en kunst onder gereedschap en instrumenten. Er zit ook nog iemand in hapert die machines sloopt, maar daar heb ik nog nooit wat bij gekocht. Gewoon elke dag even kijken of er iets leuks voorbij komt en kopen als het er is, niet als je het nodig hebt. Je merkt zelf dat je er vanzelf wel een machine bij vindt.

• Leuk
Waarderingen: Rutger Broekman en Guus2

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
627
144
59
Linter
Wanneer je iets wil als de eerste foto kan en wil ik je wel helpen.
5 euro plus verzendingskosten en we zijn eruit.
Zal straks proberen foto's door te sturen

• Leuk
Waarderingen: Bstenders

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.324
541
Prov. Groningen
Als je kijkt op MP dan zie je onder gietijzeren schakelaar iemand uit Emmen die o.a. een schakelaar heeft met oude looks. Thuiswedstrijdje voor je.... :)

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.050
2.279
Emmen
bigbeardbuilds.nl

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.919
3.503
Ik kwam nog een schakelaar met een hendel tegen in assendelft. Zit ook nog een motor en een zaagtafel bij. m1990978486.

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
627
144
59
Linter
Tof aangeboden, maar dat is relatief best een moderne schakelaar, oordelend naar de machine waar hij op zit. Heb je ook iets liggen van metaal zoals op de eerste foto? Zo'n hefboom/hendel zou ideaal zijn.
Indien jij 30 a 40 jaar oud modern noemt , ja dan ben ik al eeuwen oud. Daar hij niet te groot mocht zijn heb ik niet die met een hendel genomen. Zal straks nog eens terug de zolder opkruipen

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.050
2.279
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Indien jij 30 a 40 jaar oud modern noemt , ja dan ben ik al eeuwen oud. Daar hij niet te groot mocht zijn heb ik niet die met een hendel genomen. Zal straks nog eens terug de zolder opkruipen
Je moet het in perspectief zien he :) stel je voor dat jij nu technologie van het jaar 2063 in gebruik kreeg - zo zou het gevoeld hebben om in 1940 een schakelaar uit 1980 in handen te krijgen :p.

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.324
541
Prov. Groningen
Heb jij @trigger niet een modernere werkschakelaar liggen, die we dan kunnen ruilen? Ik kan me voorstellen dat je bij je zaag iets ouds wilt hebben, mij maakt het niet uit wat er op zit, als het maar werkt.

• Leuk
Waarderingen: ope1967

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
145
57
Erg mooi aanbod Roel, gaaf om te zien dat er ook nog mensen zijn die een ander wat gunnen (y)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.