Gezamenlijke inkoop, de spelregels.

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
79
44
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Wat ik wel kan zeggen over bessey klemmen, we hebben vandaag een super actie lopen tot 23:59 of OP=OP, geen idee of ik dit mag posten zo niet verwijder dan maar, daarom meld ik het even apart.
1637406543450.png

Ik wou dit ook als inkoopactie aanbieden maar ik heb zo weinig tijd dat ik het even zo doe.

Emilio

Post veel
1 nov 2012
1.463
121
Los van deze aanbieding; volgens mij ging het in het andere topic over totaal andere klemmen en alhoewel een aanbieding altijd welkom is vind ik dit dan toch wel een beetje jammer qua insteek.

Mocht iemand alsnog wel iets met korpusklemmen willen gaan doen hoor ik het graag. Of is dat nu definitief van de baan omdat het conlicteert met belangen van forumsponsors oid?

Laatst bewerkt:
  • Grrr
  • Leuk
Waarderingen: Lars. en SanderGP

Rdl

Actieve deelnemer
7 okt 2021
63
19
hilversum
Los van deze aanbieding; volgens mij ging het in het andere topic over totaal andere klemmen en alhoewel een aanbieding altijd welkom is vind ik dit dan toch wel een beetje jammer qua insteek.

Mocht iemand alsnog wel iets met korpusklemmen willen gaan doen hoor ik het graag. Of is dat nu definitief van de baan omdat het conlicteert met belangen van forumsponsors oid?
Bericht ervoor staat dat ie er vandaag op terugkomt. Dus even geduld gok ik.

hdv

Actieve deelnemer
24 nov 2019
261
152
Precies die eenhandsklemmen stonden (nu dus niet meer "staan" :D ) op mijn lijstje... (y)

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
79
44
Haarlem
www.GereedschapPro.nl

Tja niet een hele leuke opmerking en voor je info het idee was inderdaad het over corpuslijmtangen te hebben , maar in het lijstje staan toch echt 50 eenhandslijmklemmen dus zeker on topic of qua insteek.

Daarnaast gaat DIT topic over een inkoopactie en de actie die ik postte is gewoon super strak, dus wou ik jullie laten weten.

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
79
44
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Om een discussie te kunnen voeren moet er wel open kaart worden gespeeld. In dit geval is de mail verstuurd naar een groot aantal Woodworking.nl leden (want een totaal van 320 klemmen) dus dit is in principe al een mail aan een hetzelfde publiek.

Ik deel daarom jouw mening ook niet dat het ongepast is. Censuur door het blokkeren van IP weegt wat mij betreft een stuk zwaarder, als dit waar is.
Het posten van emails vind ik zelf ook niet netjes maar goed, dit topic moet gaan over inkoopacties en misschien niet over P, the Freeman, Paul of hoe hij ook heet.
Ik heb bewondering van over hoeveel werk hij op zijn hals gehaald heeft, maar geen idee wat zijn echt motieven waren. Hij had er ook hele eigen ideeën over en zonder overleg ging het een eigen leven leiden. Verder is het aan de Baas wat hij met dit forum en zijn leden wil.

Emilio

Post veel
1 nov 2012
1.463
121
Tja niet een hele leuke opmerking en voor je info het idee was inderdaad het over corpuslijmtangen te hebben , maar in het lijstje staan toch echt 50 eenhandslijmklemmen dus zeker on topic of qua insteek.

Daarnaast gaat DIT topic over een inkoopactie en de actie die ik postte is gewoon super strak, dus wou ik jullie laten weten.
Je mag posten wat wilt uiteraard, staat ook dat mijn opmerking los staat van de aanbieding, dat staat er niet voor niets. Dit is ook geen specifieke forumaanbieding, ik had hem ook al in de mail. Wel nette prijs opzich, maar ik ben al redelijk voorzien.

Punt is dat je eerder hebt aangegeven dat je met een aanbieding voor corpusklemmen zou komen en naar mijn mening moet je dan ook doorpakken, ander gaat het momentum van zo'n actie verloren. Maar misschien ben ik te ongeduldig, je prioriteiten zullen er niet bij liggen en dat snap ik ook. Ik vond het aanbod sowieso al dapper...

• Leuk
Waarderingen: Scheppie

Emilio

Post veel
1 nov 2012
1.463
121
Bericht ervoor staat dat ie er vandaag op terugkomt. Dus even geduld gok ik.
Ik lees dat er mogelijk duidelijkheid komt, maar niet of er nu een aanbieding gaat komen, maar misschien is het wel zo bedoelt.
Voor de duidelijkheid; het haalt mij ook niet uit als Sander zich om wat voor reden terugtrekt. Als dat zo is dan liggen eventuele andere opties weer open, mits toegestaan(?) en kan iemand inspringen.

Die IP ban snap ik niet helemaal, dus ik zou wat meer duidelijkheid vanuit de forumleiding ook wel prettig vinden, maar goed, dat is aan hem/hen.

Jammer als dit nu doodbloed, maar voor mij gaat de lol er zo wel hard vanaf en het is me zeker geen gedoe of ban waard, dus ik denk dat ik het hele verhaal maar lekker laat lopen....

Emilio

Post veel
1 nov 2012
1.463
121
Beetje vertrouwen hebben in de forum leiding , hebben ze wel verdiend toch?
Zoveel inkoopacties hebben we volgens mij niet gehad, dit is vrij nieuw dacht ik, dus wat verheldering is wel wenselijk.
Blind vertrouwen is niet echt mijn ding, ik snap liever de motivatie, maar dat ligt aan mij....

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
79
44
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Sorry voor het lange verhaal.
Sorry voor de politiek incorrectheid, dat zit niet zo in me.
Sorry voor de taalfouten, ik zie dat gewoon niet.
That’s me…

Reactie op dit en het vorige topic:
Waarom ik in het andere topic reageerde om een inkoopactie te doen is dat ik vind dat Amazon de duivel is en ervoor zorgt en voor gaat zorgen dat heel veel winkels gaan sluiten. Met sommige producten krijgen ze dezelfde marge als ons maar ze verkopen het onder de inkoop omdat het ze op het grote geheel niks uitmaakt, ze willen gewoon data van klanten.
Retouren worden in veel landen vernietigd en garantie wordt vaak niet verleend. Het is lastig om tegen zo’n ‘Reus’ nog te concurreren. Tja misschien is dit meer voer voor een ander topic iets met: Moet je nog willen kopen in China of bij een Amazon gigant? Maar goed, ik reageerde omdat ik vond dat het zonde is dat deze omzet buiten NL komt te liggen en wij met zijn alleen misschien daar iets tegen kunnen doen.

Op nummer 1 voor mij staat, we moeten allemaal van zo’n deal kunnen profiteren en er happy mee zijn en daar zit het lastigste. Er wordt zoveel weggegeven op internet en daarnaast is in Europa de Nederlandse markt het meest lastig als het om geld gaat. Als het ergens 1 a 2 euro goedkoper is, kopen we het daar, ook al hebben klanten net bij een winkel een uur uitleg gehad over een machine of zijn ze op je demodag geweest en hebben ze iets nieuws ontdekt wat ze willen hebben. Als het ergens anders goedkoper is halen ze het daar. Niemand zal zich hierin herkennen maar het gebeurt echt heel veel.

Daarnaast is het verwachtingspatroon denk ik ook erg hoog, ik lees hierboven al kortingen over 20 tot 30%, tja dat kan je vergeten want dat is het bijna standaard al. Door de transparantie van internet blijft er weinig over. De lijmklemmen inkoopactie had niet echt regels dus dat werd wat warrig. Er was interesse voor ongeveer 300 klemmen, dat lijkt misschien veel maar het waren wel voor 21 verschillende soorten, dat zijn grof weg 15 per soort, dat is gewoon niet interessant, dat verkopen we per week al. Het moet anders en duidelijker. Interessant voor een leverancier wordt het pas boven de 100 of 200 lijmklemmen per soort en dan krijg je als je geluk heb 2 tot 8% extra korting.

Ik zie dit topic ‘inkoopacties’ meer voor een winkel of forum lid die kan een leuke partij goederen krijgen voor prijs X, wie wil er mee doen? Als voorbeeld: wij krijgen nu best veel ‘partijen’ aangeboden van leveranciers waarvan ik denk die hun omzet willen verhogen aan het einde van het jaar, maar daarvoor moet je vaak ook enorme aantallen afnemen wat niet altijd mogelijk is. Dan denk ik bam, dat is perfect geschikt hiervoor en een win win voor alle partijen.

Op de opmerkingen:
..het wel ondertussen een keer tijd wordt dat @SanderGP een keer gaat reageren
..dan moet hij dat wel pakken. Doet hij dat niet dan bloed dit dood terwijl er veel belangstelling leek te zijn.

Het is voor mij gewoon lastig alles bij te houden op dit prachtige forum en soms wordt de zin ook ontnomen door de vele zeurpruimen die reageren, misschien hebben die gewoon te weinig te doen, ik weet het niet. Ik heb het ook gewoon druk en de wereldwijde crisis helpt ook niet mee.
  • Inkopen is lastig, je kan nog zoveel willen, het komt langzaam of maar enkele stuks of je hoort niks.
  • Verkopen gaan soms als een trein en zo is het stil.
  • Prijzen stijgen als een idioot.
  • Dan mag de winkel open en dan weer dicht.
  • We hebben inmiddels 5 vacatures die moeilijk te vervullen zijn.
  • En we komen om in de vele e-mails die hier over gaan.
Daarnaast zitten we met een verschrikkelijke webbouwer die het ons lastig maakt en we zijn druk bezig met een nieuwe site wat ook niet soepel loopt en van allerlei andere dingen.

Ik weet het ik mag eigenlijk niet zeuren, we hebben het goed in tegen stelling tot vele andere bedrijfstakken die naar de klote gaan, maar eenvoudig is het niet. Ik probeer het kort te houden anders klink ik ook een zuurpuim 😊.

Dus ja ik reageer te weinig in sommige ogen, komt gewoon omdat ik veel andere dingen te doen heb. Daarnaast is het bijna einde van het jaar en dan is het drukker. Mensen verwachten blackfriday acties waar ik niet zoveel mee heb, dus hebben we iets anders leuks gemaakt en daar gaat ook gewoon veel tijd in zitten.

Wat ik dan wel weer leuk vind: Ik vond het aanbod sowieso al dapper... Tja ik had niet verwacht wat dit allemaal te weeg heeft gebracht.

Ik wil zeker een corpuslijmtang actie doen, maar dan moet er wel voorraad zijn en ik denk dat hij in het nieuwe jaar plaats moet vinden. De prijzen gaan in januari zo’n 6 a 12% omhoog. Als we nu een nu inkoop actie doen en die worden volgend jaar pas uitgeleverd waardoor ze duurder zijn is dat niet oke. Die marge hebben wij niet en is niet eerlijk naar jullie toe. Ik zal informeren of er nog iets mogelijk is dit jaar.

Sorry voor deze lange therapeutische sessie, dat was niet echt de bedoeling, maar het maakt misschien dingen duidelijk en inzichtelijk.

Ik hoop dat er vele aantrekkelijke inkoopacties komen.

Samenvatting:
- Corpusklemmen is behoefte aan, ga ik achteraan of dat dit jaar nog lukt.
- Morgen komt de UJK Parf Mk II Guide System 2 in de actie voor de prijs van de 1. Als we overhouden en er is hier behoefte aan kan ik hem in dit topic herhalen.
- Scheppie opperde misschien een topic te starten waar behoefte aan is, lijkt mij ook mooi dan kan het grootster getrokken worden en meer bedrijven aanhaken.

Fijn weekend allemaal.

Sander

trigger

Post veel
15 jun 2020
983
477
Ik snap de roep om 'korting' maar ik denk dat de hele focus daar gewoon weg moet. Ik krijg vaak blikken van onbegrip dat ik de helft van mijn materiaal en spullen bij de lokale hubo weghaal, ondanks dat die vaak niet de goedkoopste is. Maar ze zagen alles gratis, sjouwen alles naar mijn auto, brengen het gratis thuis indien nodig en als ik een keer een apart verzoek heb doen ze alles om me te helpen. Als de prijs echt een keer exorbitant is hoef ik dat maar aan te geven en het word aangepast voor me. Ik mag mijn meubelen ondertussen ook in hun showroom zetten als ik dat wil.

Dus dat je een centrale inkoop actie wil doen, stoor ik me niet aan. En dat mensen dan profiteren met een beetje korting is prachtig, maar ik koop ongeacht de korting bij een winkel omdat het een geweldige winkel is. Ik koop alleen op amazon als ik het niet bij een normale winkel kan krijgen (zonder naar de andere kant van nederland te rijden). In de praktijk komt dat op 1 á 2 keer per jaar terecht, en ik heb er een kindle van (want dat is dan wel weer een geweldig ding).

Ik koop bij ecotools vanwege de service. RS tools zelfde verhaal, vriendelijke man. Dus als jij mij lijmklemmen wilt verkopen doe je dat door een geweldige shop te zijn, online en offline, niet omdat je 2 of 8% volumekorting aanbiedt. Voor mij heeft die centrale inkoop dus weinig meerwaarde. En ik ben ervan overtuigd dat zeker onder de oud(er)gedienden op dit forum er meer mensen zijn die de echte winkel nog hoog hebben zitten.

Ik ben dus zeker genegen een keer bij Gereedschapspro te gaan kijken, al was het alleen maar omdat je de moeite doet een handreiking te doen naar de hout bewerkings gemeenschap. En de prijs is de prijs, maar aan mij zul je voorlopig nog weinig lijmklemmen slijten ben ik bang, ik ben erg creatief als het om vastmaken gaat :).

- edit -

ik heb even gekeken maar jouw zaagtafels zijn ook niet op voorraad en je levert geen Jet helaas :confused:.

Laatst bewerkt:

Rian

Nieuw lid
20 okt 2009
6
2
@SanderGP, ik vind het dapper dat je de tijd en moeite neemt om zoiets voor de forumleden op te zetten.
Als echte Hollanders willen we natuurlijk altijd een mooie aanbieding, en daarnaast natuurlijk ook een mooie winkel met alles op voorraad en personeel met verstand van zaken.. Eigenlijk willen we altijd alles, gewoon omdat het kan.

Bij Amazon koop ik zo weinig mogelijk. Maar soms zitten ze zo ver onder de prijs, dat je het niet kunt laten liggen. Maarja, voor garantie hoef ik daar dan vaak ook niet aan te kloppen.

Het zou fijn zijn als er iets van een actie zou kunnen komen met de revo-klemmen, maar als dat niet lukt zal dat wel een goeie reden hebben.
Morgen bestel ik in ieder geval alvast de parfguide, voordat de BrexitTax doorberekend wordt 👌

• Leuk
Waarderingen: SanderGP en MartijnEHV

hdv

Actieve deelnemer
24 nov 2019
261
152
Zoals ik al meerdere malen heb geschreven op dit forum heb ik echt een pl*#$%#^^hekel aan Chinese namaakzooi. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze geen goede spullen kunnen maken, want ze kunnen het echt wel. Maar het kost me vaak teveel moeite om erachter te komen welke toko betrouwbaar is en welke niet. Als patenthouder kan ik je bovendien uit eerste hand vertellen dat het niet leuk is dat dergelijke partijen zomaar jouw ideeën kapen en er met jouw potentiële omzet vandoor gaan. Dan heb ik er nog minder moeite mee dat studenten mijn boeken kopiëren. In dat geval heb ik in ieder geval nog het idee dat ze er iets van leren, en dat was het doel dat ik in gedachten had toen ik begon met schrijven.

Maar goed, waar let ik dan wel op als ik voor een leverancier kies? Service! Service! Service! Dat is precies waarom ik eerder in dit draadje schreef wat ik schreef over GP. Ja, ze zijn niet altijd de goedkoopste. Jammer dan. Maar als er eens wat is, dan word ik altijd zeer correct behandeld. Gewoon op dezelfde manier zoals ik hoop andere mensen te behandelen als ze niet tevreden zijn met mijn dienstverlening.

Als ik dan toch eens iets tegenkom op de site van die heel grote internetretailer dat ik echt niet kan laten lopen, dan koop ik daar zelf ook wel eens (ik ben echt niet het heiligste boontje op deze aardkloot). Maar dan moet het verschil echt significant zijn. Voor een paar Euro verschil shop ik liever lokaal bij bijvoorbeeld onze oranje of groene vrienden, of die blauwe of rode vrienden bij onze Oosterburen.

P.S. Wat me nog even van het hart moet: ik heb de indruk dat The Freeman echt met goede bedoelingen handelde. Maar hij was ook nieuw op dit forum. Laten we daar a.u.b. rekening mee houden. Wellicht dat hij een verkeerde inschatting heeft gemaakt, of dat hij wat al te enthousiast aan de slag is gegaan. Mogelijk zelfs met niet-reële verwachtingen. Maar uit mijn PM-berichtjes met hem van voor deze hele trammelant meen ik op te mogen maken dat hij graag iets goeds wilde doen voor zijn mede-forumleden. Ik kan er uiteraard compleet naast zitten, maar volgens mij zat zijn hart op de goede plaats.

P.P.S. Oeps. Ik zie net dat mijn reactie in een ander draadje dat aan dit draadje is gerelateerd plaatsvond.

Laatst bewerkt:

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
253
78
Staphorst
Denk dat velen diep hun hun hart wel weten dat die Chinezen hier de markt kapot maakt, niet alleen de markt
Maar meerdere dingen , en dan ook niet alleen in Nederland , als gewone man doe je er niets tegen,
Dat zal dan toch van de politiek in meerdere landen moeten komen , dat daar een keer het licht aan gaat,
Helaas zie ik dat niet zo 1. 2.3 gebeuren ,de belangen zijn zo in elkaar gedraaid onder het noem handel.
Ook van uit Nederland gaat veel handel richting China laten we dat niet vergeten ,
En ook technische kennis gaat van Holland naar China al dan niet vrijwillig.
Maar niet China alleen is de boosdoener er zijn meerdere landen in opkomst .
Korting krijgen op het forum van gereedschap dat kost veel duidelijkheid en tijd en tijden geduld moet je hebben
Anders wordt het niets , niet iedereen zit dagelijks op het forum en kan dus snel wat missen ,
Beter een lang verhaal dan kort en moelijk te begrijpen ,

• Leuk
Waarderingen: SanderGP

Salocin84

Actieve deelnemer
12 nov 2018
63
14
Provincie Antwerpen - grens NL
Beetje off topic, maar ik snap de negatieve ervaringen niet met amazon.
Ik bestel juist heel veel daar door goede service na verkoop en niet voor de prijs want die is zeker niet de goedkoopste.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: city17

hdv

Actieve deelnemer
24 nov 2019
261
152
Even om een mogelijk misverstand recht te zetten: het is niet zo dat ik persoonlijk veel negatieve ervaringen met Amazon heb. Maar als ik wat via hun koop, dan kijk ik wel altijd heel erg goed naar de toeleverancier. Is dat iets wat naar China leidt, en gaat het om iets dat meer dan triviaal denkwerk heeft gevraagd om te ontwikkelen, dan pas ik ervoor. Tenzij ze het zelf ontwikkeld hebben. Zoals gezegd, die bedrijven zijn er ook en beschouw ik als een positieve uitzondering.

Moet je eens kijken wat een toko als Woodpeckers te verduren heeft. Dat is echt niet fatsoenlijk meer. Je weet vooraf als bedrijf dat als je daar laat produceren vanwege de lage kosten, dat je dan je intellectueel eigendom geweld aandoet. Dat is een keuze en dan moet je achteraf niet zeuren. Maar Woodpeckers is een voorbeeld van een bedrijf dat zo'n beetje alles in eigen huis maakt. En dan nog zie je Amazon, Banggood, Ali, etc. helemaal vol staan met overduidelijke namaakzooi die ten kost gaat van zo'n bedrijf. Daar heb ik moeite mee.

Liefst zou ik helemaal niets bij hun kopen. Maar dat heeft niet per se alleen wat met de producten die ze verkopen te maken. Heb je al eens gelezen hoe ze met hun personeel en zakelijke relaties omgaan? Nog maar te zwijgen over milieuregels e.d. Daar draag ik liever niet teveel aan bij. Maar dat voel je soms inderdaad in je portemonnee en dus zal ik absoluut geen oordeel over anderen vellen die daar een andere keuze in maken. Ik kan niet in hun geldbuideltje kijken en weet dus ook niet hoe reëel het is om van anderen te verwachten dat ze dezelfde keuzes maken. Dat zou wat al té aanmatigend zijn.

Maar goed, ik en dit draadje zouden beter niet teveel af moeten dwalen. :oops: Terug naar het oorspronkelijke onderwerp...

Laatst bewerkt:

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
49
21
Ik zie dit topic ‘inkoopacties’ meer voor een winkel of forum lid die kan een leuke partij goederen krijgen voor prijs X, wie wil er mee doen? Als voorbeeld: wij krijgen nu best veel ‘partijen’ aangeboden van leveranciers waarvan ik denk die hun omzet willen verhogen aan het einde van het jaar, maar daarvoor moet je vaak ook enorme aantallen afnemen wat niet altijd mogelijk is. Dan denk ik bam, dat is perfect geschikt hiervoor en een win win voor alle partijen.
Helaas is woodworking het hier blijkbaar niet mee eens (zie TS en eerdere reacties op de nieuwe format)
We mogen blijkbaar geen groep mensen bij elkaar brengen om daarmee een groepsaankoop te doen.

En daarbij hebben we ook meteen het probleem van dit nieuwe topic te pakken denk ik.
Als alleen verkopers hier mogen reageren krijgen we gewoon een lijstje van de huidige acties. Niet vervelend bedoeld maar als eerste actie hadden we gehoopt dat je zou inspelen op de vraag die uit het vorige topic kwam.
Nu hebben we een aanbieding gekregen die gewoon openbaar op jullie website staat.

Dat klink meer als "hier is een korting die wij hebben" dan "Hier is een aanbod specifiek voor deze groepsaankoop"

Ja, natuurlijk is het fijn dat je probeert in te spelen op de vraag naar Bessey klemmen, en wij kunnen niet inzien wat er precies in het excel bestand is gezet.
Wat betreft hoge verwachtingen: Zelf was ik al tevreden geweest als we de Korpus sets (4x klem met accesoires) met wat korting hadden kunnen krijgen, omdat ik denk dat die sets al best scherp geprijsd zijn.
Een set met 2 extra accesoires, of een paar procent korting, was denk ik een beter aansluitend aanbod geweest.

Verder denk ik dat dit topic niet zo veel meerwaarde meer heeft, aangezien de gebruikers zelf niet op jacht mogen, en het precedent voor 'algemene korting delen' nu is gezet voor aanbieders.

Het verhaal van de IP block en gebrek aan uitleg vanaf de moderatie vind ik ook apart. Ik ga mijn heil wel ergens anders zoeken.

In ieder geval bedankt voor de inzet.

knotwilg

Actieve deelnemer
17 apr 2011
188
49
Eanske
ingoogni.nl
En daarbij hebben we ook meteen het probleem van dit nieuwe topic te pakken denk ik.
Exact.

Gewoon kijkend naar projecten waar een aantal van ons mee bezig is zie ik wel een leuk voorbeeld voor een groepsinkoop. De ijzers voor het Peter Sellers schaafje. Als iemand nu een smid, ijzerwarenmaker oid kent die een bijvoorbeeld een dertigtal ijzers kan slijpen en harden. Daar komt dan geen winkel, webshop oid aan te pas. Helaas ken ik niemand die zoiets maakt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.