Gezamenlijke inkoop, de spelregels.

baas

Administrator
5 jun 2012
169
190
Beste allemaal,

Om tegemoet te komen aan de wensen en mogelijkheid om gezamenlijk een artikel te kopen hebben we voor proef deze nieuwe rubriek aangemaakt.

We gaan het als volgt doen:
Als er een leverancier is die hier iets aan wil bieden neemt hij contact op en na goedkeuring wordt het artikel in deze rubriek geplaatst.
We gaan er dan van uit dat het een significant lagere prijs is dan in de markt en dat er geleverd gaat worden als er een minimum aantal deelnemers ingetekend heeft.
Het intekenen doe je door middels een post te reageren. Als het aantal deelnemers is gehaald, krijgen ze middels een PM een kortingscode en kunnen ze het artikel bij de leverancier bestellen.
De goedkeuring van de aanbieding hangt van een aantal dingen af, ik denk daarbij vooral aan dat het om artikelen gaat die bij de oorsprong van ons forum horen en de herkomst moet ook helder zijn.
Heb gisteren een goed gesprek gehad met Sander van Gereedschappro en hij komt met de eerste aanbieding. Het zou mooi zijn dat het een succes wordt en dat er meer gaan volgen.

Veel succes en plezier

Charel09

Post veel
10 sep 2014
956
196
Antwerpen
De goedkeuring van de aanbieding hangt van een aantal dingen af, ik denk daarbij vooral aan dat het om artikelen gaat die bij de oorsprong van ons forum horen en de herkomst moet ook helder zijn.
wie gaat hierover oordelen, het forum of de admins ?

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
58
26
Naar mijn mening is een gezamenlijke aankoop... een aankoop.
Niet een verkoop.

Dus vanwaar de keus om de bal bij de leveranciers te leggen?
Het lijkt me nogal logisch dat staffelkortingen bestaan. Moet elke leverancier nu actief staffelkorting gaan posten om zo maar meer mensen binnen te halen, en daarmee zijn eigen markt te drukken?

En zoals goed opgemerkt, wie gaat dit bepalen? Door dit via admins te laten lopen heb je meteen een gereguleerd aanbod in plaats van een vrije markt.

Ik vind het concept om als koper een groep samen te stellen, en met die groep een leverancier te benaderen, veel logischer.
(dit nog even los van de discussie over hoe het met TheFreeman en Sander is verlopen)

baas

Administrator
5 jun 2012
169
190
Naar mijn mening is een gezamenlijke aankoop... een aankoop.
Niet een verkoop.

Dus vanwaar de keus om de bal bij de leveranciers te leggen?
Het lijkt me nogal logisch dat staffelkortingen bestaan. Moet elke leverancier nu actief staffelkorting gaan posten om zo maar meer mensen binnen te halen, en daarmee zijn eigen markt te drukken?

En zoals goed opgemerkt, wie gaat dit bepalen? Door dit via admins te laten lopen heb je meteen een gereguleerd aanbod in plaats van een vrije markt.

Ik vind het concept om als koper een groep samen te stellen, en met die groep een leverancier te benaderen, veel logischer.
(dit nog even los van de discussie over hoe het met TheFreeman en Sander is verlopen)
Er is geen enkele verplichting om mee te doen. Maar als forum, als platform voor kennis uitwisseling is dit om te beginnen de meest voor de hand liggende keuze. Het is geen inkoop platform en dat moet ook niet het doel worden.

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
83
10
Lieshout
Ik ben benieuwd. Er is altijd wel plek ergens voor een mooi stukje hout of gereedschap :)
Ik hou het in ieder geval goed in de gaten :D

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.