Gevallen Paard............... verbindingen

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
Alweer een paar jaar geleden in mijn straat begonnen met HaBuur. En eigenlijk houd(t) het nooit op.

Een van de leuke projecten was een boom in de straat waar we een zit/speel element van hebben gemaakt. Daarom heen stonden wat stukken hout waarop geklommen en geklauterd kan worden. Maar ook het Paard.

Paard1.jpg

Gister morgen liep ik door mijn straat en zag dat mijn paard gevallen was. Helaas ook zij is verrot op het maaiveld maar wonderlijk genoeg verder niet. Eigenlijk op wat paddenstoelen na nog wel redelijk ongeschonden.

Paard5.jpg

Ze staat nu op wacht bij mijn voordeur en ik dacht als ik er nu eens een nieuw stuk onder maak.

Paard6.jpg

Tijdje terug nog wat Azobe kunnen regelen waar wat korte stukken bij zaten en dat is wel prima geschikt om in de grond te stoppen.

Paard2.jpg

Ik zat zo te denken om er een Japanse verbinding in te maken met de kettinzaag het grove werk en dan wat her en der bijwerken. Eerst laat ik het blok Azobe nog vierkant en als de verbinding gemaakt is en vast gelijmd is dan werk ik het wel rond af.

Paard4.jpg

Waar ik nu aan twijfel wel deel ik de pen zet en welk deel het gat. Hier heeft het paard de pen en zit dan stevig opgesloten in het Azobe. Maar ja in Azobe een gat zagen met een kettingzaag is een stuk moeilijker. Mischien een makkelijker verbinding zou ook nog een mogelijkheid zijn.

Of zijn er andere ideeën om dit nog een paar jaar langer van te genieten.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Je weet dat Azobe slecht te bewerken is he en redelijk funest voor snijdend gereedschap?
Hoe mooi het idee ook, ik denk dat ik je eerder een 'eenvoudig' pen/gat verbinding aan zou raden, als je het perse met een houtverbinding op wil lossen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Je kunt de pen van de azobe veel dunner maken dan die van het paard.
houd je dus veel meer massa van het paard over.
Ik zou de pen ook gewoon recht laten, omdat het azobe nou niet bepaald fijn te bewerken is.
Zou er verder een paar pennen doorheen zetten en het paard staat weer jaren fier te pronken
:cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.