Gereedschapswand kopen?

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
403
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
In mijn vorige werkplaats had ik een plaat multiplex met spijkers en wat magneetstrippen om mijn gereedschap op te hangen. Het werkte op zich wel prima, alleen werd het op een gegeven moment toch wel een redelijke chaos.
Daarom zit ik nu te kijken naar zo'n geperforeerde metalen gaatjeswand als gereedschapswand? Is zo'n systeem handig in gebruik. En zijn de gereedschapshaken redelijk universeel, of ben ik met de aankoop van een bepaald bord meteen gebonden aan een bepaald type haken?
Ik zit te kijken naar een bord met vierkante gaten van 10mm.
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
403
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
mogen we meekijken ?
Oh zeker... ik zag deze: Güde Gereedschapswand online kopen | LIDL
En omdat mijn werkplaats een stuk kleiner is dan de vorige ben ik gestart met het maken van een vaste werkbank tegen de muur op de kopse kant van de werkplaats. Twee van dit soort borden komt qua afmeting eigenlijk wel prima uit.
Ik vraag me alleen af hoe handig ze zijn in gebruik, en wat voor haken erop moeten.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.150
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
daarmee heb ik geen ervaring
welke haken er op passen zou lidl jou moeten kunnen vertellen
en welke bakjes, houders, enz, eveneens
had ik enkel die wanden, dan zou ik achterwandschroeven gebruiken, waarvan de kop kleiner dan 10x10 mm is
die kan je door de gaten steken
de schroeven draai je op de juiste afstand in eender welk stuk hout
 
  • Leuk
Waarderingen: gandel69

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.700
2.570
Gaanderen
Vanuit de winkelinrichting weet ik dat er diverse systemen zijn. Zelfs in gaatjesboard is geen eenheid.
Echter vele steuntjes zijn makkelijk te buigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gandel69

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.610
Gaten van 10 x 10 is redelijk standaard. Is oorspronkelijk van Bott of zo. Daar kan je veel verschillende haken voor kopen. Van HBM , Datona En als je rijk bent, van Bott zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: gandel69

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.