Bedankt voor de complimenten, de schaven zijn trouwens allemaal Quansheng Chinezen, de n° 62 is een echte Quansheng, de n° 7 een Dick en de anderen zijn Juuma's van Dieter Schmid.
Bedankt voor de tip ivm met de magnetische strips, de bedoeling van de kast is net om roestvorming te vermijden. De magnnetstrips komen uit de supermarkt en worden verkocht om keukenmessen aan op te hangen. Ik heb dus geen idee van de samenstelling van de gebruikte magneten. Ik zal dit van zeer nabij moeten opvolgen. In eerste instantie denk ik om alles met een in WD40 gedrenkte vod in te wrijven (gereekschap en strips).
Aan de boven- en onderzijde van de achterwand is een opening vrijgelaten. Met de weerstandsdraad erachter moet dit een natuurlijke convectie geven: achter de achterwand stijgt de opgewarmde lucht om dan in de kast weer te dalen. De draad heeft een vermogen van 20W/m. Ik voorzie twee afzonderlijk in te schakelen stukken van ongeveer 5 en 3 m. Dit alles beveiligd met een zekering. Ik moet ergens nog een thermostaat hebben liggen, dus die zou ik er ook nog kunnen tussenzetten, al was het maar om het verbruik binnen de perken te houden. Van brandgevaar had ik dus niet zo'n schrik, of zie ik dat verkeerd? Bij een gloeilamp (die trouwens stillaan uit de handel aan het verdwijnen zijn) is het vermogen geconcentreerd in de gloeidraad, dat vormt een puntbron met een veel hogere temperatuur, ik zou hier eerder brandgevaar in zien.
Verder zou ik ook nog een tochtstrip tussen de kast en de deurtjes aanbrengen.
Dit alles zou m'n gereedschap toch van roest moeten kunnen behouden

Groetjes,
Pascal