Gereedschap voor klussen rond nieuwe woning

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
welke Bersoonlijke Perschermings Middelen heb je op het oog?

Bril
Gehoorbescherming.
paar goede werkhandschoenen ivm ruwhout.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.114
241
Goeree-Overflakkee

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
290
53
Ik heb zelf de volgende trap:
http://betaalbaarshoppen.nl/voor-de-klusser/vario-ladder-4x4?___SID=U

Ik vind het een ideaal ding. Compact op te bergen, uitschuifbaar tot een redelijke hoogte (binnenshuis meer dan voldoende), en handig is dat hij ook als (kleine) steekladder bruikbaar is. Hij is misschien iets minder stabiel dan de professionele versies, maar die kosten dan ook het 3 á 4 voudige. Verkrijgbaar in 3 verschillende maten op deze website. En leuk extratje: als je de poten aan 1 kant uitschuift kun je op ongelijke oppervlakken staan, zoals bijvoorbeeld een trap. Wel evengoed opletten :D

Overigens is die website ook interessant voor andere spullen. Ze verkopen ook elektrisch gereedschap, dat zal wel niet echt kwaliteit zijn gezien de prijs. Maar bijvoorbeeld verlengsnoeren of iets dergelijks hoeven (wat mij betreft) niet veel te kosten, en dan is deze website ideaal.
 
Laatst bewerkt:

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Die vind ik nog niet echt stevig. Meer zoals hieronder. Ik heb een drie en vier-trede variant staan (met leunbeugel). Aan het begin van de verbouwing tweedehands gekocht en nooit spijt van gehad. Ik zat te twijfelen tussen het aantal treden en wilde de andere door verkopen. Heb ze dus beide gehouden :rolleyes:
Ja, ik heb ook nog zo`n dubbele trap.
Ook tweedehands gekocht :D
Aardig beter dan een blikken keukentrapje.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.114
241
Goeree-Overflakkee
Een van de voordelen van zo'n bouwtrap is dat de treden breder zijn. Je kan er dus comfortabeler en veiliger op staan. De genoemde Altrex vouwladder of soortgelijk heeft dan weer als voordeel dat er een ministeigertje van gemaakt kan worden. Zonder enige valbeveiliging dan :rolleyes:
Voor ministeigertje kies je er één met platformpjes. De doitall kan ongelijk opgezet worden door de uitschuifbare poten. Die is nog flexibeler. Ik heb die zelf ook.

Werkschoenen zijn ook aan te bevelen. De verstevigde (neus en) zool is behalve veiliger ook comfortabeler op een ladder e.d.

Andere apparaten als bv. de occilerende machine kan je ook aanschaffen als je hem nodig hebt. Ik koop ook af en toe voor een specifieke klus een nieuwe machine.
 
Laatst bewerkt:

Mimoza

Nieuw lid
5 sep 2014
12
0
Ikzelf heb erg veel plezier van kwalitatieve werkkledij.

Een lange broek met mogelijkheid om er kniebeschermers in te stoppen vind ik persoonlijk erg waardevol.

Ikzelf heb Snickers, prijzig, maar kwalitatief!
 

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
Als afkort zaag adviseer ik een DeWalt type 770 die bevalt mij prima die is ongeveer 330 euro in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit
Na goed afstellen zaagt deze afkortzaag erg precies en goed,

Mijn Bosch GCM8SJL werd af fabriek al goed afgesteld geleverd. Via Axminster is deze ook zeer voordelig te bestellen.
 

PeterVD

Actieve deelnemer
24 nov 2015
46
0
Wateringen
Als je pen en gat verbindingen met de hand wil maken praat je over zagen, beitels en hamer. Kastverbindingen zijn op verschillende manieren te maken. Wellicht kan je een festo domino lenen of een lamello machine. Ook kan je eventueel een schroef-jig kunnen maken of kopen als je aan schroefverbindingen denkt.
Als je de deurtjes wil hangen in de kasten met traditionele schanieren is het natuurlijk uitfrezen of beitelen maar bij verschillende systemen, vergelijjkbaar met keukenkasten, zal je ronde ondiepe gaten moeten maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.