Gereedschap nodig voor tafelblad en traptreden

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Wat daarvan het nadeel is, is dat bij de invalzaag en zeker bij de spanenfabriek die frees heet, je dan niet genoeg zuigkracht hebt en de spanen en het zaagsel je om de oren vliegen.
Heeft Festool met zijn lange smalle buizen veel zuigkracht over? Ik kreeg de indruk dat gebruiksgemak en afwerking daar nuttiger waren.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ik kan dat eigenlijk niet vergelijken. Ik heb een Festool CTL Mini, mijn vader een CTL 33 en beide zijn we tevreden over de zuigkracht. De Mini heeft natuurlijk een klap minder vermogen dan de 33, maar zuigt voor z'n formaat prima. Hij voldoet goed. Maar de Starmix zuiger hoor ik ook heel veel goede verhalen.

En de Festool zuigers, daar kan je natuurlijk je Systainers op bevestigen, dat kan op andere merken niet.
 
Laatst bewerkt:

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
182
68
Ik heb de Makita's besteld. Samen met een extra zaagblad, wat schuurpapier voor de schuurmachine, enkele freesjes. De traptreden zullen volgende week in de avondles op maat gezaagd worden en dan kan ik thuis verder aan de slag.
Besteld bij Klium.be, was voor mij precies iets voordeliger als toolnation. Bedankt al voor de vele reacties, er wordt hier zeker snel gereageerd.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.123
519
Moordrecht
Gefeliciteerd met de aankopen!

En zo kan het dus ook. 1 ding heb ik wel geleerd door de tijd heen, is dat ik liever nieuw koop. Ondertussen begin ik wel wat meer van gereedschap te begrijpen, dus ik kan mijn tweedehands tafelzaag nu ook beter beoordelen en afstellen, maar ik heb nogal wat aankopen gedaan die ik beter niet had kunnen doen, uit budget overwegingen.

Festool en Mafell zijn leuk als je geld over hebt, maar de Makita's gaan het ook goed doen! Ik heb persoonlijk een zwak voor Dewalt, maar dat komt wellicht omdat ik daar dus twee zagen van heb.. :)

Veel bouwplezier!
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Gefeliciteerd met de aankopen!

En zo kan het dus ook. 1 ding heb ik wel geleerd door de tijd heen, is dat ik liever nieuw koop. Ondertussen begin ik wel wat meer van gereedschap te begrijpen, dus ik kan mijn tweedehands tafelzaag nu ook beter beoordelen en afstellen, maar ik heb nogal wat aankopen gedaan die ik beter niet had kunnen doen, uit budget overwegingen.

Festool en Mafell zijn leuk als je geld over hebt, maar de Makita's gaan het ook goed doen! Ik heb persoonlijk een zwak voor Dewalt, maar dat komt wellicht omdat ik daar dus twee zagen van heb.. :)

Veel bouwplezier!

Het prijsverschil is lang niet meer zo groot als voorheen, op internet valt het nog (verbazingwekkend genoeg) mee als je Festool en de rest tegen elkaar afzet, iig met de invalzaag. Mafell schiet er dan wel weer bovenuit. Maar: je punt over de Makita's en het goed doen kan ik alleen maar onderschrijven! Echt slecht is er in die prijsklasse denk ik niet, het zit voornamelijk in de opties en mogelijkheden. :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.