Geluidsarm zaagblad voor Dewalt

Juut

Nieuw lid
21 nov 2021
4
0
Zaanstad
Onlangs heb ik een Dewalt zaagtafel 7492 gekocht en ben ik op zoek naar een geluidsarm zaagblad.
Ik zou graag tips willen ontvangen welk zaagblad (hoeft niet professioneel maar wel goed) betaalbaar & goed is.
Wat raden jullie aan en waar te koop?

Ik zag ergens deze. Iemand ervaring mee? Wil niet te veel geld uitgeven.

Bijlagen

• BE4BCA8A-5DA8-4E0C-BADA-97A10968FB47.jpeg
    BE4BCA8A-5DA8-4E0C-BADA-97A10968FB47.jpeg
    62,4 KB · Weergaven: 17
7 mrt 2015
1.152
367
P'beek
Onlangs heb ik een Dewalt zaagtafel 7492 gekocht en ben ik op zoek naar een geluidsarm zaagblad.
Ik zou graag tips willen ontvangen welk zaagblad (hoeft niet professioneel maar wel goed) betaalbaar & goed is.
Wat raden jullie aan en waar te koop?

Ik zag ergens deze. Iemand ervaring mee? Wil niet te veel geld uitgeven.
Het geluid van de Dewalt is inherent aan het type motor dat erin graat en de bouw van het apparaat. Ik verwacht niet dat je dat op kunt lossen met een zaagblad maar zal misschien wel wat helpen. Er worden geen getallen genoemd t.a.v. De geluidsafname volgens mij dus blijft het koffiedik kijken.

CMT is een topmerk, maar voor 72,- voor 1 blad (voor de hobbyist) kun je er misschien wel 3 halenbij Ecotools (24T, 60T, 36T?)

Ervaringen met Ecotools zijn bij mij goed voor een schappelijke prijs. Let op dat de combinatie spouwmes/blad goed is. (Tandbreedte blad > spouwmes > bladdikte)/

• Leuk
Waarderingen: Juut

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
@Hiertebreeddaartelang heeft wel een punt, uit de zaagtafel ga je weinig geluidswinst halen. De buren zullen dat octaaf verschil niet minder irritant vinden.

De beste geluidswinst haal je uit een tube kit om alle kieren mee af te dichten. Vervolgens het isoleren van de schuur of ruimte. Sectionaaldeuren kunnen naar mijn ervaring ook funest zijn als daar kieren in zitten.

Als je toch geluidswinst wilt boeken uit je gereedschap dan heeft de afzuiging en vlak en vandiktebank voorrang. Spiraalblok geeft veel geluidsreductie maar zijn duur. Een afzuiging kan in een goed dempende ruimte worden gezet en zodoende kan de luchtbuis geïsoleerd worden. De kelder bijvoorbeeld.

Alles tezamen zijn het dure uitgaves die het wellicht niet waard zijn.

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
328
85
Rotterdam
Ik heb ooit een duur "geluidsarm" zaagblad van Freud gekocht voor de 7492. Verschil is amper merkbaar. De herrie wordt voor 99% veroorzaakt door de motor van deze machine.

• Leuk

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Zo lang de machiene draait heb je geluit , zo gauw je hout het zaagblad laat proeven dan maakt het meer
Herrie denk dat hij dat bedoeld , ik ken zo geen zaagblad dat geen lawaai maakt ,
Mischien een linzaag proberen dat die minder geluid maakt

• Leuk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.