gelijmd hout

afc

Actieve deelnemer
13 sep 2015
40
3
ls het mogelijk om met gelijmde stroken die van grote balken gezaagd zijn , te verwerken als steunhout achter wanden?
stroken zijn croslaid gelijmd.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.766
983
Omgeving Eindhoven
Wat bedoel je met “stroken van grote balken gezaagd”?
Gelamineerd hout gebruiken kan volgens mij gewoon. Maar het is niet verstandig ivm de meerprijs als je gelamineerd hout hiervoor gaat kopen, of balken speciaal gaat verzagen om te lamineren. Dan zijn enkelvoudige balken goedkoper.
Als het gaat om (her)gebruik van reststukken die bij een ander project van die balken zijn afgezaagd, en waarvan je nu zelf dikker achterhoudt lijmt, kan dat denk ik wel en is het beter dan weggooien (al ben ik geen constructietechnisch expert).

Beter gezegd, wat is de reden dat je dat wilt doen?
 

afc

Actieve deelnemer
13 sep 2015
40
3
het gaat om reststukken gelijmd crosslaid douglas. deze zijn afgezaagd van balken 30x30cm .Stukken zijn ruim 2m lang met afmetingen van 12x 4 en 7x 8 etc.
bestaat uit 3 a 4 lagen 1,5cm
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
het gaat om reststukken gelijmd crosslaid douglas. deze zijn afgezaagd van balken 30x30cm .Stukken zijn ruim 2m lang met afmetingen van 12x 4 en 7x 8 etc.
bestaat uit 3 a 4 lagen 1,5cm
3 lagen van 15mm waarvan dus 1 dwars op de nerf is absoluut niet bedoeld voor constructieve doeleinden. Het is me niet helemaal duidelijk wat je er nu mee wil doen, in een scheidingswand of als een achterhout bij voorzetwand voor een bestaande wand?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.