Geleiding voor lintzaag? Advies nodig

gengar

Nieuw lid
5 dec 2009
17
1
Hoi allen, ik gebruik al lange tijd een Meber Professional 400, ooit gekocht van een school. Ik denk dat dit in principe best een goede machine is, maar de geleding van het lint is denk ik slecht. Boven bevindt zich de standaard 2 lagers naast en een achter geleiding, maar aan de onderkant zit helemaal niks. Met een dun lint gemonteerd, wat mijn voorkeur vaak heeft want ik moet contouren zagen, loopt de zaag alle kanten op.
ik heb me echt wel verdiept in de setup, dus daarmee aub niet reageren.
Wie weet wat voor aftermarket geleiding ik zou kunnen installeren om dit probleem te verhelpen??

bij voorbaat dank!
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
934
Leeuwarden
Ik heb ook eens een tweedehands Meber gekocht. Het eerste wat ik moest doen was de bekleding van de wielen vervangen, dat was nog kurk dat erg ver uitgesleten was zodat de linten voor geen meter spoorden. Hoe is de staat van de bekleding?
 

gengar

Nieuw lid
5 dec 2009
17
1
Ik heb ook eens een tweedehands Meber gekocht. Het eerste wat ik moest doen was de bekleding van de wielen vervangen, dat was nog kurk dat erg ver uitgesleten was zodat de linten voor geen meter spoorden. Hoe is de staat van de bekleding?
Die is goed
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.