Geleider toevoegen aan Ellektra Beckum PK200

samuelb1002

Actieve deelnemer
25 feb 2011
59
0
Hallo

Ik heb een Elektra Bekum PK200 op zich een OK tafelzaag. Alleen zou ik graag een betere geleider hebben en eventueel ook een uitbreiding van het tafel oppervlak.

Er zijn oplossingen van Incra maar die zijn behoorlijk duur. Zijn er andere fabrikanten of kits die ook de moeite zijn en misschien iets minder duur. Op US sites kun je veel van die aftermarket Fences vinden maar die zijn niet vaak in Europa verkrijgbaar.

Volledige panelen verzagen laat ik meestal bij de houthandel doen. Maar kleinere verzagingen werken toch echt niet goed op de tafel. Mijn invalzaag met een geleider heeft meestal een beter resultaat.

Of is het beter van de zaagtafel van de hand te doen en een nieuwe te kopen die wat groter is en een beter geleider heeft.

mvg

Samuel
 

studiodara

Actieve deelnemer
7 jun 2015
145
28
Beste, ik heb wel een tafelverlenging voor je, heb je daar wat aan? Is 1m lang en 20cm breed.
A7219242-F540-4A03-B462-13770356CF57.jpg
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Zo'n vsc/biesemeyer geleider kun je ook prima zelf (laten) maken. Kost niet veel, staat hier ook nog op de planning.
Staan ook wel wat voorbeelden hiervan op het forum, dacht bij een makita 2708.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.