Gelaatscherm toepassingen

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Hallo,
Op bijgevoegde foto zie je een gelaatscherm met gaas. Je hebt ze ook met een volledig plastiek doorzichtig vizier. Maar wat zijn de verschillen in toepassing. Waarom een gaas vizier? Een helder plastiek vizier toepassing kan ik wel bedenken.vloeistoffen houtdraaien enz.
 

Bijlagen

  • 084DB1C8-B3D6-483B-AA76-281622B862D0.jpeg
    084DB1C8-B3D6-483B-AA76-281622B862D0.jpeg
    187,8 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Gaas wordt ook wel gebruikt bij een bosmaaier of kettingzaag. Gaas scherm heeft geen last van condens door je adem. Nadeel is idd dat vocht erdoor kan.
is denk ik vooral waar je je zelf het prettigste mee werkt moet je pakken.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Een helder plastic scherm wordt snel statisch, waardoor fijnstof wordt aangetrokken. En het kan met licht erop schitteringen geven, en kan inderdaad beslaan, vooral als je er buiten mee werkt in koude omstandigheden. Met gaas heb je alledrie niet, alleen het laat inderdaad wel kleine (stof/zaagsel)deeltjes en vloeistof door.

Ik ken/gebruik een gelaatscherm met gaas bij de kettingzaag en bosmaaier, daarbij wil ikzelf alleen maar met fijn gaas werken. Bij de bosmaaier wil je trouwens bij werkzaamheden in wegbermen juist wel een volkunststof vizier, om de reden die je zelf al aangaf (doorlaten van bepaalde substanties bij een gaasvizier). Hondenpoep is namelijk vloeibaar genoeg, ik zal jullie de verdere details besparen…
 

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Hallo,
Op bijgevoegde foto zie je een gelaatscherm met gaas. Je hebt ze ook met een volledig plastiek doorzichtig vizier. Maar wat zijn de verschillen in toepassing. Waarom een gaas vizier? Een helder plastiek vizier toepassing kan ik wel bedenken.vloeistoffen houtdraaien enz.



Ja nu krijg ik zicht op de toepassingen.
Met gaas:vooral buitenwerkzaamheden : werken met glas, zaagtafel, van dikte bank. kettingzaag, elektrische heggenschaar.
Met helder vizier: Vooral binnen werk: tafelslijper, ontstoppen met hoge drukspuit van b.v. een wc, draaibank , werken met lage druk spuit.
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Gaas wordt ook wel gebruikt bij een bosmaaier of kettingzaag. Gaas scherm heeft geen last van condens door je adem. Nadeel is idd dat vocht erdoor kan.
is denk ik vooral waar je je zelf het prettigste mee werkt moet je pakken.
Of als je in het hoge gras door een hondendrol heen rost met je bosmaaier en al die spatten in je gezicht krijgt door dat gaas.
Vraag me niet hoe ik dat weet:cool:
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Of als je in het hoge gras door een hondendrol heen rost met je bosmaaier en al die spatten in je gezicht krijgt door dat gaas.
Vraag me niet hoe ik dat weet:cool:
Ik heb de luxe dat ik enkel maai op een landgoed, en dus geen drol of zwerfvuil tegenkom. Als je een berm moet maaien zou ik idd geen gaas gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.