geïnteresseerde stelt zich voor

Drugarth

Actieve deelnemer
4 aug 2020
30
11
groningen
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen voordat ik in de toekomst vast met allerlei vragen kom, wel zo netjes :)

Ik ben 47 jaar, heb geen technische "bouw" achtergrond of opleiding, mijn technische kant beperkt zich tot de computer (ben ICT-er)

In het verleden heb ik altijd in een flat of huis zonder ruimte voor een werkplaats gewoond. Buiten een klein no-name gereedschapskistje en een boormachine had ik dan ook niet veel om mee te klussen, en eigenlijk leek het me ook niet helemaal mijn ding (vind me zelf nou ook niet de handigste LOL ).
Sinds een paar maanden zijn we echter verhuisd naar een huis met een mooie garage, waardoor er eindelijk ruimte is ontstaan voor een werkbank en wat extra gereedschap.

Na wat geklus in de nieuwe woning, wat mij eigenlijk best redelijk af ging en ik eigenlijk ook best wel leuk vond, is dit een beetje uit de klauw gelopen qua gereedschap...inmiddels staan er al een freestafel, gereedschapskar met mooi handgereedschap, afkortzaag, invalzaag etc. Denk een beetje compensatie gedrag om het gemis van de eerste 47 levensjaren te compenseren :)

Na de eerste brouwsels (tafeltje voor in de meterkast, frame om de warmtepomp heen, en een houten frame om beter platen op te zagen met de invalzaag) wil ik binnenkort gaan beginnen met het maken van een eerste echte projectje, namelijk een huisje voor onze katten voor in de tuin.
Hier heeft de vrouw wel wat eisen aan, dus dit is het eerste project waar ik serieus moet kijken naar nette verbindingen etc.

Ik heb zo gezegd geen achtergrond in zowel gebruik van gereedschap als bouw technieken, vandaar dat een forum als deze (samen met youtube etc.) super voor mij is.
Ik begin gewoon langzaam, neem de tijd, en gezien ik vast nog veel fouten ga maken begin ik ook ook met goedkoop vuren hout (ik weet dat dit is niet echt geschikt is voor buiten, maar als het weggerot is maak ik wel een nieuwe, krijg ik wat meer oefening, en hopelijk kan ik het dan weer iets beter).....

Wat daarna het volgende project wordt weet ik nog niet...maar ik verwacht met dit projectje (om het netjes te doen) wel even bezig ben...dus daarna vast wel weer inspiratie..
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Wees welkom. Klinkt een beetje als een mid-life crisis :ROFLMAO:.....valt een beetje in de categorie ‘Harley Davidson gaan rijden’. Deze is praktischer (en thuis beter te verkopen, ik spreek uit ervaring-LOL). Maar zonder gekkigheid: kom maar op met je vragen: er is hier (zeer) veel kennis en ervaring aanwezig om je verder te helpen. Veel plezier met je nieuwe hobby!
 
  • Haha
Waarderingen: Drugarth

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
van harte welkom drugarth (y)

als ICT-er ken je misschien het forum van Tweakers wel? Zo ja,

daar is een leuk gereedschaptopic en zeer algemeen klus topic.

maar hier vind je natuurlijk de echte houtgoeroe's :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Drugarth

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Welkom!
We zijn benieuwd naar je vragen en belevenissen.
Succes!
En je moet maar gewoon net doen als Pippi Langkous: "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan"....
 
  • Leuk
Waarderingen: Drugarth

Drugarth

Actieve deelnemer
4 aug 2020
30
11
groningen
van harte welkom drugarth (y)

als ICT-er ken je misschien het forum van Tweakers wel? Zo ja,

daar is een leuk gereedschaptopic en zeer algemeen klus topic.

maar hier vind je natuurlijk de echte houtgoeroe's :cool:

Ja dat forum ken ik al te goed....die hebben goed bijgedragen aan mijn stijgende gereedschapsuitgaven :)
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ah mooi zo :)

ik heb even gekeken, maar zit je daar met een andere nickname? Ik kon je niet vinden, hoewel er wel een drugarth daar bestaat maar niet in het gereedschap topic. of zoek ik niet goed genoeg?

ik ben Fraggert op tweakers
 

Drugarth

Actieve deelnemer
4 aug 2020
30
11
groningen
ah mooi zo :)

ik heb even gekeken, maar zit je daar met een andere nickname? Ik kon je niet vinden, hoewel er wel een drugarth daar bestaat maar niet in het gereedschap topic. of zoek ik niet goed genoeg?

ik ben Fraggert op tweakers

Ja andere nick, ik zit daar onder "breagor"....ooit eens een nieuw account aangemaakt, weet eigenlijk niet meer waarom.:) .."drugarth" account is daar mijn oude account....
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik ben 47 jaar, heb geen technische "bouw" achtergrond of opleiding, mijn technische kant beperkt zich tot de computer (ben ICT-er)
een ict'er . . . die zijn hoofd wil leeg maken door zijn handen vol te hebben
kan je met de computer overweg, dan ligt een tekenprogramma jou wel
wie het niet kan tekenen, kan het niet maken
welkom !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.