Geïmpregneerd hout voor binnen

Zagerman

Nieuw lid
9 okt 2020
24
0
46
Hallo, ik heb een aantal geïmpregneerde palen over uit de tuin. Kan het kwaad als ik dit gebruik voor het maken van een werkbank voor in de garage?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Lijkt me geen probleem, let wel op het vochtpercentage, waarschijnlijk behoorlijk natter dan gewenst voor binnen en dan kan het wel veel werken...
 
  • Leuk
Waarderingen: Zagerman

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Geimpregneerd whatvoorhout? Geimpregneerd vuren lijkt vaak nog veel zachter dan onbehandeld vuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zagerman

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Moet je niet doen. Het is behandeld met chemische rotzooi en dat geeft ook dampen af. In de bouwmarkt is ook altijd te ruiken waar het tuinhout staat (vind ik).
Voor de paar euro dat onbehandeld hout (vuren dan) je kost, zou ik mijn gezondheid niet te grabbel gooien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zagerman en Danny1984

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Mijn ervaring is ook dat geimpregneerd vuren nog zachter is dan gewoon vuren. HIerom en om het uitlogen / uitwasemen van het impregneringsmiddel zou ik gewoon goede kwaliteit hout van de houthandel halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zagerman

Zagerman

Nieuw lid
9 okt 2020
24
0
46
Dank u allen. Ben nu wel overtuigd om het geïmpregneerde hout niet binnen te gebruiken. 👍🏼
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.