Gat in de deur

Tobiasvv

Nieuw lid
4 dec 2013
2
0
Hallo,

Ik heb een gat in mijn deur gestoten, volgens mij is het een deur van dun multiplex, maar ik heb enorm weinig verstand hiervan.
20131204_194511.jpg
Kan dit gerepareerd worden en zo ja, hoe?

alvast bedankt,
Tobias van Vliet
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Volgens mij is het een hardboard deur met een honingraat vulling. Je kan het gat dicht plamuren met plamuur en dan schilderen.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Of een nieuwe deur? Een schilderdeur kost iets van 70 euro in de handel en mits wat handigheid zelf te plaatsen.
Plamuur gaat helaas na verloop van tijd aftekenen.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Als er zo'n gat in een deur zit bij de woningcorporatie waar wij veel voor werken moeten we er een nieuwe deur in zetten, de schilders willen dan niet de moeite doen hem te repareren. Er een hele plaat over zetten deed ik zeker niet, dan hing ik liever een andere deur in. Is de deur geplastificeerd of geschilderd? Bij een geschilderde deur is repareren makkelijker.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Een stompe, te schilderen boarddeur kost minder dan 50 euro, is wel meer werk om af te hangen. Een kant en klare opdekdeur is duurder maar ook veel makkelijker en minder werk om in te hangen.

Ik moet binnenkort douche en toiletdeuren vervangen, opdekdeuren, we hebben opdracht om ze allemaal te vervangen, er zijn er nog redelijk wat goed.
Misschien past je er daar 1 van, als er 1 bij zit vd goede afmeting ( 83 en 78 cm breed, gedeelte dat in de sponning valt, en 201,5 hoog)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
marktplaats is je vriend in deze
Meer dan genoeg mensen die deuren vervangen voor wat mooiers en dan dit soort spul op MP zetten
even de boel opmeten en surfen maar, je vindt vast wel iets voor weinig
 

Tobiasvv

Nieuw lid
4 dec 2013
2
0
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik was op zoek naar een goedkopere manier als vervangen, want ik ben ook maar een arme student!
maar marktplaats kan ik inderdaad is op kijken en anders zal ik het proberen te plamuren.

@Bjorn: Bedankt voor het aanbod maar ik denk niet dat dat hem gaat worden, tenzij je dit toevallig in Leeuwarden moet doen. Ik heb verder geen mogelijkheid om de deuren op te halen. Ik heb op het moment ook niks in m'n kamer liggen waarmee ik de deur op kan meten.
 

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Ik heb net twee hardboard deuren geplaatst. Deze heb ik bij de Hornbach voor 30 euro per stuk gekocht. Lijkt me de moeite/kosten van repareren niet waard en ook een tweedehands zal niet veel voordeliger zijn.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Toen ik je foto zag moest ik even aan twee deuren in mijn eigen huis denken, hoe die waren toen we het huis kochten...
De ene deur kon tegen de hoek van het aanrecht aan stoten, daar zat niet 1 stootdopje op geplakt, maar een vak van iets van 10x10 cm mannetje aan mannetje. Toen ik ze eraf haalde wist ik waarom...
En een slaapkamerdeur was aan beide kanten betimmerd met plaatmateriaal over de volledige deur (minus waar deze in de sponning viel), was niet mooi dus ik besloot om de platen eraf te halen... Deur bleek vol gaten te zitten, het leek alsof iemand ooit opgesloten had gezeten in de slaapkamer en de deur kapot had gestampt om eruit te komen...

Maar inderdaad, ik heb ook 2 nieuwe deuren gehaald, repareren gaat wel maar dat blijf je altijd zien op zo'n relatief groot en gladgeschilderd oppervlak.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Zeker met je zatte kloten een gat er in gestompt? :p
even naar de action voor 2K plamuur, en een potje verf en klaar voor €10 euro. Tegen de tijd dat het opvalt woon je alweer ergens anders.
 

WR1944

Oud hout
Zeker met je zatte kloten een gat er in gestompt? :p
even naar de action voor 2K plamuur, en een potje verf en klaar voor €10 euro. Tegen de tijd dat het opvalt woon je alweer ergens anders.

Deze reactie had best wat vriendelijker verwoord kunnen worden.

Maar de eerste regel verwijst in ieder geval naar een voorval uit m'n diensttijd. Na kroegbezoek waren we aan het dollen op de kamer en ik deelde een flinke stomp uit aan een denkbeeldige tegenstander. Op dat moment kwam er iemand binnen en ik sloeg finaal door de deur heen, gelukkig in een vakje van het lattenverband in de kern van de deur. Resultaat: aan beide zijden van de deur een flink gat. Nu waren we gelegerd op een spiksplinternieuwe kazerne in (toen West-) Duitsland. Er stonden drie identieke gebouwen. Alle deuren hadden een nummer en wij konden stiekem 's nachts een deur uit het derde gebouw wisselen met de onze. In dat gebouw sliepen korporaals en er waren maar enkele kamers in gebruik. Niemand heeft ooit kunnen ontdekken wat er was voorgevallen.
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Er stonden drie identieke gebouwen. Alle deuren hadden een nummer en wij konden stiekem 's nachts een deur uit het derde gebouw wisselen met de onze. In dat gebouw sliepen korporaals en er waren maar enkele kamers in gebruik. Niemand heeft ooit kunnen ontdekken wat er was voorgevallen.
Mooi verhaal! :)
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Even een héél recente (en eigenlijk ook geen blunder...) maar...

Ik loop vanmorgen met mijn goede fatsoen om 8 uur (!!) al in de AH omdat thuis een paar viervoeters zaten te wachten op eten (dat op was...).
Staat daar een enorme tafel met een A3 formaat papier waarop staat:

Deze week in de Kerst-bonus: FEESTSTOL gemaakt met echte roomboter.
.
.
.
.
(zeg nou eens eerlijk, hoeveel van jullie lazen de eerste keer ook een naam van een hier erg bekend merk ?? Hint: denk aan groen/grijze kleuren...)

Is dit een 'blunder' of gewoon een voorbeeld van forum-deformatie??? :confused: :rolleyes:
 
A

Athanor

Guest
Ik las FESTOOL!

Leuk, niet echt een blunder natuurlijk..... Wel een blunder is dat je dit in het verkeerde topic plaatst als het je bedoeling was dit in het topic blunders te plaatsen ;););););)


Fons
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Welke blunder dan?

EDIT: ik heb hem al in het andere topic gezien!

Fons
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.