Ik heb redelijk wat posts gestart omwillen het bureau, gezien dit toch vrij veel 'eerste keer' dingen waren voor mij. Ik laat dan ook graag het eindproduct zien dat mede mogelijk is gemaakt door goede input van mensen hier.
Ik weet wat er niet helemaal goed is gegaan, maar ben alsnog heel tevreden. Dat is het lastigste van je eigen klusjes toch?...
Enkele geleerde lessen die wellicht waardevol zijn voor andere mensen:
Lang verhaal kort: allemaal bedankt en hopelijk kunnen jullie net zo goed genieten van het eindproduct als ik dat kan.
En hier zijn de foto's.

Ik weet wat er niet helemaal goed is gegaan, maar ben alsnog heel tevreden. Dat is het lastigste van je eigen klusjes toch?...
Enkele geleerde lessen die wellicht waardevol zijn voor andere mensen:
- Blum instructies voor ladegeleiders zijn incompleet en benamingen zijn bijzonder breed gebruikt... In het bijzonder het nut van het oranje wieltje had ik graag eerder geweten (aanpassing naar voren/achteren).
- Een verstekhoek over 64 cm breed is lastig, maar woodmax lijm is hierin wel bijzonder belangrijk geweest om de kieren beter op te vullen.
- Het lijmen en klemmen van een 60*70 zijkant a 4 cm dik is niet grappig. Het gewicht is dusdanig intens dat klemmen lastig wordt, zelfs met allerlei hulpmiddelen.
- De in-out methode tijdens het vlakken/schaven is een must... als ik dat had gedaan vanaf het begin had ik mijzelf makkelijk 10 uur aan correcties voorkomen.
- Trae Lyx project voor meubel is gebruikt, best fijn goedje en lijkt goed te beschermen.
- En voor de puristen, het is begonnen als ruw hout en ik heb alles zelf gemaakt. Ieder paneeltje...
Lang verhaal kort: allemaal bedankt en hopelijk kunnen jullie net zo goed genieten van het eindproduct als ik dat kan.
En hier zijn de foto's.