Frees machine.

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik heb al een ±1 jaar een OF1400 frees machine van Festool, erg blij mee, maar hij is wel groot.
Nu zou ik een kleinere handzame frees machine erbij willen hebben voor de kantjes of bijvoorbeeld moet ik een paar scharnieren frezen.
Hier op het forum zijn vast genoeg mensen met zo'n soort oplossing dacht ik, wat adviseren jullie voor iets?
Een frees met kopieer ring is wel handig.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.253
542
Eanske
ingoogni.nl
Makita RT0700C (als je een prijsjager bent, bij Hornbach de RT0700CX3J set voor minder dan E230.-)

Heb zelf een OF1010 maar voor klein/fijn werk (uit de losse hand) vind ik die niet echt handig. Weinig zicht op wat je doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H en MartijnEHV

J@ko

#verywoodnl
25 okt 2020
80
47
Arnhem
Makita RT0700C (als je een prijsjager bent, bij Hornbach de RT0700CX3J set voor minder dan E230.-)

Heb zelf een OF1010 maar voor klein/fijn werk (uit de losse hand) vind ik die niet echt handig. Weinig zicht op wat je doet.
+1
Ik heb voor dit werk de accuvariant van de RT0700C, de DRT50, al dan niet niet in set met allerlei voeten of los. Kwestie van voorkeur en of je al meerdere accumachines/accus van Makita hebt natuurlijk, maar geen snoer hebben voor dit kleinere en mindere zware freeswerk vind ik top.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Taab

Actieve deelnemer
11 jun 2020
138
38
Omgeving Apeldoorn
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en mroden

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
Katsu (amazon link) is een Makita RT0700 kloon die erg goed staat aangeschreven en toch maar €60 kost.
Ik gebruik deze al een paar jaar met veel plezier. De versie met 'inval'voet heeft wat kuren, maar daar heb je al die Festiol frees voor.

(Miniem stukje zelfpromotie; ik verkoop diverse 3D-printed jigs die je onderop deze Katsu en de Makita RR0700 kan schroeven.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Hkuit en Taab

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.553
256
Aan topicstarter:

Mischien de volgende keer een titel verzinnen die wat meeer de lading dekt ipv het zoveelste topic met deze naam?

(Deze opmerking geldt, vind ik, overigens voor veel meer topics de laatste tijd op dit forum).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: arjaano

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.