Foto probleempje

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Ik probeer foto's van plm 500kB te uploaden via mijn Macbook maar krijg de melding Foto te groot.. wat moet ik veranderen?
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Resolutie van de foto’s wat verlagen? Ik werk ook op Apple (iMac). Als ik de foto’s binnenhaal van m’n camera zijn ze vaak rond de 2-3 mB. Ik gebruik de export funktie om de foto’s die ik wil uploaden te verkleinen om ze op m’n desktop te zetten. Dan zit ik meestal rond de 250-300 kB. De kwaliteit is dan nog prima voor gebruik op het net. Ik bn de melding nog niet tegengekomen.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Dat kan ik zeker doen, maar wat is het max? Maar ik verbaas me dan over een bericht in dit Forum waar foto's van 10mb via telefoon geupload kunnen worden. Eigenlijk zoek ik dus naar de vereisten voor foto's om geupload te kunnen worden en die kan ik niet vinden.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
vziw is de limiet 2MB, dus ik verbaas me dat je geen foto zou kunnen uploaden van 500KB
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
@jaap heeft de 2 mb limiet opgeheven. Je kunt nu ook grotere bestanden uploaden, 500 kb mag geen probleem zijn.

Keerzijde is dat die grote afbeeldingen ook weer moeten worden gedownload. Ik heb nog geen glasvezel en zit regelmatig even te wachten tot alle 10 foto's à 7 mb in een nieuw draadje binnen zijn.
Nu heb ik nog bewust meegemaakt dat grafische bestanden letterlijk blokje voor blokje in sprankelend oranje in beeld werden gebracht, en waardeer sindsdien iedere vooruitgang maar... Misschien is er toch iets voor te zeggen om ergens in het proces van upload naar download een limiet te hanteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
vziw is de limiet 2MB, dus ik verbaas me dat je geen foto zou kunnen uploaden van 500KB
dat is vrij precies mijn probleem..hoe los ik dat op?
@jaap heeft de 2 mb limiet opgeheven. Je kunt nu ook grotere bestanden uploaden, 500 kb mag geen probleem zijn.

Keerzijde is dat die grote afbeeldingen ook weer moeten worden gedownload. Ik heb nog geen glasvezel en zit regelmatig even te wachten tot alle 10 foto's à 7 mb in een nieuw draadje binnen zijn.
Nu heb ik nog bewust meegemaakt dat grafische bestanden letterlijk blokje voor blokje in sprankelend oranje in beeld werden gebracht, en waardeer sindsdien iedere vooruitgang maar... Misschien is er toch iets voor te zeggen om ergens in het proces van upload naar download een limiet te hanteren.
mijn probleem dat dat (500 kb) al niet lukt, dus wat moet ik of iemand anders veranderen zodat dat wel lukt??
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Voor de server upload in de PHP settings staat max 10 Mb

in de forumsoftware:
In de instellingen staat max grootte bijlage is 8192 KB
Afmetingen 1280 x 1024
max 10 bijlagen per bericht
De volgende extensies zijn toegestaan
zip
txt
pdf
png
jpg
jpeg
jpe
gif
skp

jaap
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Bedankt.. Ik zal die pixelgrootte eens gaan gebruiken en zien of het dan goed gaat.
Uitgaan van de pixelgrootte is de beste manier, heb ik gemerkt (rond de 900 breed). Bewaar je als jpeg, dan de kwaliteit niet te laag instellen — een stapje of twee onder de hoogste maakt al heel veel verschil in omvang uit, terwijl het kwaliteitsverlies beperkt is.
Persoonlijk vind ik het niet erg netjes om joekels van bestanden te uploaden — daarmee zadel je medegebruikers op met traag laden en frustratie. (Maar dat ben ik, met de ervaring uit de tijd dat een 14.4 bps modem state-of-the-art was en rond de 1500 gulden kostte…)
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Uitgaan van de pixelgrootte is de beste manier, heb ik gemerkt (rond de 900 breed). Bewaar je als jpeg, dan de kwaliteit niet te laag instellen — een stapje of twee onder de hoogste maakt al heel veel verschil in omvang uit, terwijl het kwaliteitsverlies beperkt is.
Persoonlijk vind ik het niet erg netjes om joekels van bestanden te uploaden — daarmee zadel je medegebruikers op met traag laden en frustratie. (Maar dat ben ik, met de ervaring uit de tijd dat een 14.4 bps modem state-of-the-art was en rond de 1500 gulden kostte…)
Ik gebruik nu de pixel instelling van 1280 X 1024 bij het exporteren van mijn foto's. En dat werkte inderdaad goed. Bestandgrootte is rond de 600 kb.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Wellicht andere vraag @jaap. Ik snap prima dat het handig is om limieten aan foto's te hebben, niks zo vervelend als een pagina die 10 seconden moet laden vanwege tientallen highress foto's.
Maar is er geen oplossing waar de tooling voor het uploaden van foto's de plaatje converteerd naar een max afmeting en grootte. Ik weet dat best wat forum software dat inmiddels doet.

Een foto op mijn telefoon moeten croppen is erg omslachtig.
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Tijdens het uploaden op de mobiel bij een iPhone kan je kiezen in welke kwantiteit je de foto wil uploaden. Dit kan misschien ook op een Android? Idealiter wordt dit door de software van het forum gedaan natuurlijk. Misschien dat de gedraaide foto’s dan ook opgelost kunnen worden!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Wellicht andere vraag @jaap. Ik snap prima dat het handig is om limieten aan foto's te hebben, niks zo vervelend als een pagina die 10 seconden moet laden vanwege tientallen highress foto's.
Maar is er geen oplossing waar de tooling voor het uploaden van foto's de plaatje converteerd naar een max afmeting en grootte. Ik weet dat best wat forum software dat inmiddels doet.

Een foto op mijn telefoon moeten croppen is erg omslachtig.
Dat hoort de forum software ook te doen. Dat gaat niet altijd goed, staat op mijn to do lijstje.

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: s0ulmaster en JonasLa

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.