Forum uitdaging voor de opendag hout

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.729
2.588
Gaanderen
We hebben even wat motivatieproblemen gehad maar het begint toch te kriebelen. We vinden dat we jullie toch moeten uitdagen om een mooi stuk gereedschap te maken.
Ja het is kort dag maar het is dan ook een uitdaging. Dus hop de werkplaats in maak iets moois. We krijgen een grote stand van woodworking.nl waar we graag een ontmoetingspunt voor forummers van maken en waar enkele van ons hun kunsten laten zien.
Wat kan je winnen? Dat kan maar een ding zijn: zelfgemaakt gereedschap. Het is geen wedstrijd maar een uitdaging dus meedoen is belangrijker dan winnen.
Er is een geheel partijdige jury;):ROFLMAO: die een oordeel gaat vellen. Wees gerust ik zit niet in de jury en we kijken wel wie er in komen.
Voor de duidelijkheid 29 oktober om 15.00 uur maken wij de keuze van de jury bekend. Inzendingen die hiervoor zijn meegenomen doen niet mee.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jaap en Henk H

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Goed initiatief, nog even bedenken of ik wat kan meenemen.
Ik ben de laatste hand aan het leggen aan een freestafel super-de-luxe, helemaal in de stijl die jullie an mij kennen (geheel elektrisch aangestuurd). Maar of ik die op tijd af heb weet ik niet, en het is waarschijnlijk ook te veel/groot om dan mee te nemen.
Maar een hamer oid lukt altijd wel.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Heel leuk, ik hoop op een lawine van eigen gemaakt gereedschap.

Hier een hamertje gemaakt van een combi van een Tstuk 15mm soldeer, messing rond staf en een oude Rio palissander poot. Messing afgedraaid op m’n bankie begin het al een beetje door te krijgen. Steel gedraaid op m’n hout draaibank en messing tstuk aangepast en gepolijst.
Al zeg ik het zelf een erg fijn hamertje geworden.
Overigens stuur ik niets in voor deze uitdaging, dat laat ik aan jullie over

Wim ben wel genegen om in de jury zitting te nemen. :)

560095AC-F9CB-483B-BD34-9F957CC40B1D.jpeg

6DF60A28-807D-4C74-B2E8-C6BC0861851D.jpeg

E8DE73BD-707A-43A0-92B6-AD24897434CD.jpeg

Groetnis,
Roeland
 
Ha, toch !. Leuk en interessant.

Het gaat mij helaas ook niet meer lukken iets voor die tijd te maken....... schuurklosje zou nog kunnen.
Ik neem mijn zelf gemaakte houtsnijmessen mee. Toen ik 13 jaar geleden op het idee kwam om te gaan houtsnijden schrok ik enorm van de prijzen van het gereedschap. Zoekende op internet zag ik dat iemand van metaalboren mesjes maakte.
Wat oude boren van de baas, slijptol, brander en oliebadje en een stuk steel als handvat. Dat had ik allemaal dus dat koste niets.

Het viel niet mee en de stand tijd is niet te vergelijken met proffesioneel gereedschap. Maar toch was dat de inspiratie om te gaan houtsnijden.

De handvatten kon ik me heerlijk op uitleven . Zelfs als ik ze nu op pak "vallen" ze in mijn hand. Niet dat dat altijd handig is.

IMG_20231024_204603_HDR.jpgIMG_20231024_204659_HDR.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20231024_204631_HDR.jpg
    IMG_20231024_204631_HDR.jpg
    174,7 KB · Weergaven: 0

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.