Het forum in een nieuwe look. Aanzet was de voorjaars opknapbeurt, maar het is geworden tot een hele verbouwing.
Het meeste werkt nu weer, gelukkig want het is bij mij half 10 's avonds en ik ben om 6 uur vanmorgen begonnen en heb vanmiddag hulp gehad van een IT'er in Nederland; en het forum draait om een server in de usa, we zijn een wereldomspannende club geworden.
Wat is nieuw:
De rubrieken zijn aangepast:
een specifiek voor forum technische zaken
een voor hout zolang het alleen nog hout is.
extra ruimte voor de houtdraaiers werkstukken
een forum voor review van gereedschap etc,
een forum om je in voor te stellen
een forum voor alles wat niks met hout te maken heeft
Het front is veranderd, er staan nu 7 tabbladen
de eerste is de intro
tweede is het forum zelf
derde wordt het fotoalbum voor de mooiste werkstukken
vierde een linkpagina naar woodworkers zowel nederlands als buitenlands
vijfde, met links naar alle andere interessante zaken zoals leveranciers, bladen, blogs, filmpjes etc
zesde, de chat, is alleen voor geregistreerde leden, wijst zich vanzelf
zevende, daar staat werkstukken, maar dat moet worden, werkstukken te koop; een fotoalbum met werkstukken en omschrijving en prijs en bij wie te koop.
Voor de overzichtelijkheid hebben we het forum in categorieen ingedeeld. Ik hoor graag of we hier mee uit de voeten kunnen, of dat het nog een beetje anders moet.
De technische kant van het forum:
betere zoekfuncties
veel betere beveiliging tegen o.a. registratie van spammers
een link opent automatisch in een nieuwe pagina
uitgebreide fotoalbum opties, met o.a. automatisch rezisen van foto's
embedded youtube filmpjes in de postings
mogelijkheid om google adwords te gebruiken en te managen
verder alle verbeteringen aan de standaard phpbb3 forum software van de laatste 2 jaar
.
Ik ga mij verdiepen in de fotoalbum module en zet een korte handleiding online. Dat is niet zo'n profi methode maar dat komt door de situatie dat we geen testforum hebben. Het embedded plaatsen van youtube filmpjes komt ook een korte beschrijving van.
Het is allemaal even wennen, ook deze nieuwe kleuren, maar technisch hebben we een grote stap gemaakt.
Heel veel plezier op ons forum!
jaap
Het meeste werkt nu weer, gelukkig want het is bij mij half 10 's avonds en ik ben om 6 uur vanmorgen begonnen en heb vanmiddag hulp gehad van een IT'er in Nederland; en het forum draait om een server in de usa, we zijn een wereldomspannende club geworden.
Wat is nieuw:
De rubrieken zijn aangepast:
een specifiek voor forum technische zaken
een voor hout zolang het alleen nog hout is.
extra ruimte voor de houtdraaiers werkstukken
een forum voor review van gereedschap etc,
een forum om je in voor te stellen
een forum voor alles wat niks met hout te maken heeft
Het front is veranderd, er staan nu 7 tabbladen
de eerste is de intro
tweede is het forum zelf
derde wordt het fotoalbum voor de mooiste werkstukken
vierde een linkpagina naar woodworkers zowel nederlands als buitenlands
vijfde, met links naar alle andere interessante zaken zoals leveranciers, bladen, blogs, filmpjes etc
zesde, de chat, is alleen voor geregistreerde leden, wijst zich vanzelf
zevende, daar staat werkstukken, maar dat moet worden, werkstukken te koop; een fotoalbum met werkstukken en omschrijving en prijs en bij wie te koop.
Voor de overzichtelijkheid hebben we het forum in categorieen ingedeeld. Ik hoor graag of we hier mee uit de voeten kunnen, of dat het nog een beetje anders moet.
De technische kant van het forum:
betere zoekfuncties
veel betere beveiliging tegen o.a. registratie van spammers
een link opent automatisch in een nieuwe pagina
uitgebreide fotoalbum opties, met o.a. automatisch rezisen van foto's
embedded youtube filmpjes in de postings
mogelijkheid om google adwords te gebruiken en te managen
verder alle verbeteringen aan de standaard phpbb3 forum software van de laatste 2 jaar
Ik ga mij verdiepen in de fotoalbum module en zet een korte handleiding online. Dat is niet zo'n profi methode maar dat komt door de situatie dat we geen testforum hebben. Het embedded plaatsen van youtube filmpjes komt ook een korte beschrijving van.
Het is allemaal even wennen, ook deze nieuwe kleuren, maar technisch hebben we een grote stap gemaakt.
Heel veel plezier op ons forum!
jaap