Flip Stops met instelbaar pijltje gezocht

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
636
303
Het Groene Hart
Na het bekijken van talloze filmpjes heb ik besloten om geen fence te maken bij m'n afkortzaag meubel.
Meer plaats op het werkblad voor 'overige activiteiten' en voor stof en troep. Ideaal :-D

Nu zag ik dit soort dingen voorbij komen als "flip stop" en ik vroeg me af of iemand deze wel eens "andersom" gezien heeft, dus met pijltje en de aanslag verwisseld.
Het idee is aan beide kanten van de zaagmachine zo'n aanslag te kunnen hebben en het doet een beetje pijn aan m'n brein als aan de ene kant het pijltje het dichtst bij de zaag zit en aan de andere kant de aanslag.

Andere goede ideeën ook welkom!

1609961173100.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Kijk eens bij kreg.
Volgens mij zijn de meeste wel omkeerbaar/links rechts omstelbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
636
303
Het Groene Hart
Kijk eens bij kreg.
Volgens mij zijn de meeste wel omkeerbaar/links rechts omstelbaar.
Thanks Wim, maar dat is niet precies wat ik zoek. Die kreg dingen zijn volgens mij juist gemaakt om op een fence te plaatsen, zoals in het plaatje hieronder.

1609964069986.png

Mijn wens is meer zoiets (plaatje geleend van The WoodWhisperer)
1609964133730.png

Het voordeel van het stopje zoals ik 'm in m'n eerste post had is dat je de indicator nog na kunt stellen, dus zou je een ander blad op de afkortzaag zetten met een andere dikte dan hoef je je meetlint (wat ook in het werkblad zit) niet te corrigeren.

Zie ook het filmpje van Marc hier voor een iets duidelijker beeld:
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
636
303
Het Groene Hart
Grappig, je zou denken dat die vast wel bestaan, maar nee dus.
Vond wel deze, maar dan zonder pijltje Linkje
Nou.... daar zou je wel eens een winnaar kunnen hebben gevonden, zitten wel pijltjes op
Alleen is me nog niet helemaal duidelijk of je alles nog makkelijk kunt lezen en of je de stop wel helemaal omhoog kunt klappen. Het lijkt uit verschillende losse onderdelen te bestaan dus misschien kan ik 'm wel andersom in elkaar zetten.

*klikt op bestel.

1609967148339.png
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Kan je de lineaal zover opschuiven dat het pijltje de juiste waarde aangeeft, ook al zit het aan de “verkeerde” kant. Dus de lineaal callibreren. Mogelijk heb je dan een 2e lineaal nodig.
Als het pijltje op de lineaal 10 cm aangeeft als de stop op 10 cm vanaf je zaagblad is het toch goed? Dan maakt het niet uit aan welke kant van de stop het pijltje zit (bij wijze van spreken 10 mtr opzij), 10 cm is 10 cm, toch?
Edit, Al geef je wel aan dat je dat niets vind...

Of is het niet mogelijk om zelf iets te maken wat de functie van dat pijltje overneemt?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.