Filters en Covid-19....niet zo’n goede combi

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ehh ik doel niet op het virus zelf hoor, maar meer de bijzondere periode waarin we nu al een paar maanden zitten.
Iets met filters willen doen in deze periode is blijkbaar lastig:cautious:......
Twee voorbeelden:
Ik ben bezig met het aanpassen van m’n Metabo SPA afzuiger > van de zak naar een fijnstoffilter. Dus begin deze maand via Klium besteld. Levertijd op de orderbevestiging: 10 dagen. Begin van de week maar eens gebeld waar dat filter bleef. Er is navraag bij Metabo gedaan. Half augustus is de verwachting nu. Dat is dus totaal een levertijd van 3 maand.....nog maar even geduld hebben dan.
Dan “even” een halfgelaatsmasker ergens bestellen, want ik heb een karwei met mdf op de rol staan voor dit weekend. Dat masker met P3 filters komt me straks ook van pas bij het draaien:). Dan hoor je veel goede verhalen over de 6500/7500 serie van 3m en kom je via vriendje Google op allerlei webwinkels terecht....de eerste levert voorlopig niet meer aan particulieren i.v.m. De corona situatie. Bij andere webshops is of alleen het masker voorradig of met speciale koolstoffilters, maar niet de ‘simpele’ P3 filters. Na veel zoeken kom je dan terecht bij kleinere handelaren die wèl beide kunnen leveren, maar die weten de prijzen wel!
Die filters houd ik voorlopig even in de gaten (de prijzen dus) bij de diverse aanbieders. Masker en filters zijn vanmiddag netjes afgeleverd, dus we kunnen aan de bak. De moraal van dit verhaal: houd er rekening mee dat inderdaad lange levertijden opgegeven kunnen worden. Dat is in het geval Metabo niet gebeurd. Had ik dat van te voren geweten, had ik even verder gekeken.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
:) Gister bij HBM twee fijnstof filters besteld voor mn kleine mot afzuiging, zijn momenteel in de aanbieding voor 79,95.

Word morgen al geleverd door PostNl. Hoezo corona ze zijn nog nooit zo snel geweest. :)

groetnis, Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.