Festool TXS 18 schroefboormachine

twdi

Post veel
15 jul 2019
847
130
Sterksel
Ik heb op de Houtpro+ deze accu schroefboormachine gezien en het lijkt erop dat die een verwisselbare kop heeft zodat je snel kan wisselen tussen boren en schroeven bv. Werkt dat echt zo handig of gebruiken jullie gewoon 2 machines voor de kosten van deze Festool?

Ik heb in ieder geval geen andere machine gevonden die dit ook heeft voor een schappelijk bedrag.
Makita lijkt ze niet te hebben, daarnaast hebben die ook zo veel modellen dat je door de bomen ook het bos niet meer ziet.

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
262
117
Rijswijk
ik had een metabo 14volt die had ook verwisselbare koppen.
zie nu dat Metabo ze nog heeft (Metabo BS 18 L BL Q Accu-schroefboormachine)

zelf gebruik ik meestal 2 boormachines omdat dat toch nog wat sneller is, waarbij de Makita 12 Volt (CXT) de meest gebruikte zijn omdat deze lekker licht zijn, en ik de kracht van de 18V niet vaak nodig heb.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.627
3.906
Uit een andere prijs range, maar ik heb inmiddels een stuk of wat 12volt parkside schroefmachines. De latere series hebben een afneembare kop. In de praktijk gebruik ik het zelden. En even afkloppen, ze worden dagelijks gebruikt en alles is nog heel.

Hopster

Actieve deelnemer
23 dec 2023
48
6
Kop van Noord Holland
Ik heb zelf ook de TXS 18 (was onderdeel van een aanbieding deal, anders waarschijnlijk niet gekocht) en gebruik die functie heel vaak als ik voorzichtig/ precies wil werken. Dan is het boren, kop wisselen, schroeven. Ben onverwacht heel happy met het apparaat.

Als het wat lomper mag, bij constructieve klussen b.v., dan gebruik ik een DeWalt boormachine i.c.m. een slagschroevendraaier.

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.043
73
Omgeving Amersfoort
Ik heb op de Houtpro+ deze accu schroefboormachine gezien en het lijkt erop dat die een verwisselbare kop heeft zodat je snel kan wisselen tussen boren en schroeven bv. Werkt dat echt zo handig of gebruiken jullie gewoon 2 machines voor de kosten van deze Festool?

Ik heb in ieder geval geen andere machine gevonden die dit ook heeft voor een schappelijk bedrag.
Makita lijkt ze niet te hebben, daarnaast hebben die ook zo veel modellen dat je door de bomen ook het bos niet meer ziet.
in het gereedschapstopic op het forum van Tweakers zijn de meeste gebruikers erg gecharmeerd van hun bosch flexiclick boormachines

ik heb al een kleine 12v GSR in die lijn, anders kocht ik ook zo'n set.

Geen enorme zwaargewicht maar allicht ruim voldoende voor jouw usecase?

edit: ow..blijkbaar dus ook al in 18volt verkrijgbaar

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.