Festool TKS 80 met Sawstop

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Ben er ook wel een beetje benieuwd naar. . Zou eigenlijk wel een vergelijk willen zien met het malfell zaagje.
 
Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Heeft Mafell ook een dergelijk systeem? Die 90 euro kan er ook nog wel bij als het gaat om een Mafell Erika 85 van 2.600 euro ex btw.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
De Mafell erika en de Festool CS 70 zijn trekzagen, dat heeft deze ook niet. De kale TKS 80 kost € 2200,- en de set met roltafel etc € 3600,- Wel echt geld, maar als je 1 keer voorkomt dat je in je vingers zaagt een koopje....
 
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet

avos

Post veel
10 nov 2008
774
116
omg Haarlem
Ik hoop dat ook de vaste machines van Sawstop beschikbaar gaan komen in de EU, maar of dat ook gaat gebeuren...?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.552
Gaanderen
Ik hoop dat ook de vaste machines van Sawstop beschikbaar gaan komen in de EU, maar of dat ook gaat gebeuren...?
Denk het niet, Festool/TTS heeft sawstop gekocht volgens mijn informatie en ik kan het me niet voorstellen dat ze zichzelf gaan beconcureren met een andere zaag. Parallelimport lijkt me lastig in 110v/60H of leveren ze al in 240v landen?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Er is een Duitse vrouwelijke YouTuber, kan ff niet op de naam komen, die heeft er een staan

O ja Laura Kampf...
 
Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
774
116
omg Haarlem
Denk het niet, Festool/TTS heeft sawstop gekocht volgens mijn informatie en ik kan het me niet voorstellen dat ze zichzelf gaan beconcureren met een andere zaag. Parallelimport lijkt me lastig in 110v/60H of leveren ze al in 240v landen?

Ik denk dat je gelijk hebt hoor. Tijd geleden gelezen dat ze ermee bezig waren, zal wellicht lastig zijn in de certificering. Aan de andere kant, zijn de meeste zagen die zij hebben een aanvulling op festool producten. Maar in hoeverre de markt in europa groot genoeg is voor hun zagen..? De meeste professionals hebben hier een formaatzaag. De cabinetsaw zie je hier denk ik met name bij hobbyisten. Dat heeft (in mijn geval) dan weer met ruimte te maken. Maar die markt is hier een hele andere dan in de US en Canada lijkt me.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
De patenten op de SawStop-tech vervallen binnenkort — waarschijnlijk ook de reden dat de eigenaar/uitvinder van SS de boel verkocht heeft aan TTS (de moeder van Festool).
Ik verwacht mijn TKS 80 over een week of twee te krijgen & zal mijn ervaringen delen.
Er zijn trouwens al meer belangrijke mensen dan ondergetekende die hem al hebben gekregen van FS en er wat over te melden hebben. Woodspezie op YT bijv.
 
Laatst bewerkt:

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Vind het altijd wel leuk om naar hem te kijken...... Man wat kan die gozer kletsen zeg ...........het ratelt maar dooooooooooooooor . es ist auch eine Lehrgang Deutsch ;):D

Hij gaat bij de toekomstige projecten ook deze zaag gebruiken in combinatie met de formaatzaag . Dus misschien krijgen we nog wat praktische zaken te zien .
Hij opperde ook nog iets dat ie het wel zag zitten om de zaag te gebruiken voor de komiko (hopelijk goed gespeld).
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Er is maar 1 ding belangrijk lijkt mij..... werkt het systeem zo goed dat echt alleen in een gevaar situatie het systeem in werking komt. Als dat zo is is het goud en wil iedereen zon machine. Als het ook "vals alarm" gaat geven lijkt mij voor 100 tot 250 euro per keer de lol heel snel af. Dus ik ben heel benieuwd.... het kan wel een differentiatie worden want als het goed werkt kun je professionele bijna niet om zon machine heen en hebben de andere merken een probleem.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
De cartridge kost rond de 90 euro. En het zaagblad moet dan volgens de richtlijnen ook vervangen worden. Kost nog eens zoiets. Maar een vinger levert bij de verzekering wel wat meer op!
 

Willem R

Actieve deelnemer
5 apr 2021
29
5
Almkerk
Zijn er al mensen die inmiddels in bezit zijn van de TKS 80? En wat zijn de ervaringen? Ik zoek voor hobby matig gebruik thuis ook een tafelzaag. Ik dacht eerst een goedkoop ding te nemen maar daar zitten toch veel nadelen aan. Een klasse hoger kom je bij de duurdere modellen van dewalt of de makita 2704 uit, misschien zie ik een paar middenmoot modellen over het hoofd? En dan kom je toch al gauw bij de Mafell of festool uit. Ik zou de tks graag eens willen proberen hier of daar ergens...
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.