Festool Masterclass schuren in Houtstad IJlst op 9 februari 2026

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.819
2.780
Terkaple
www.woodworking.nl
Als je meer wilt weten over schuren, de verschillende schuurmachines, schuurpapier en oppervlakten, dan is dit een hele leuke masterclass. Een paar maanden geleden was ik bij Festool in Waddinxveen om mee te werken aan een nieuw examenstuk voor het VMBO. Daar vertelde Koen, productmanager bij Festool, dat hij met een aantal collega's op bezoek was geweest bij Akzo Nobel. Eén van de dingen die hij vertelde ging over het schuren van moderne lakken; die aanpak is echt wel wat anders dan vroeger, zo schuur je tegenwoordig, om maximale glans in de eindlaag te krijgen, de voorlaatste laag met korrel 320 tot 500.
Met een aantal vrijwilligers organiseren we elk jaar een 6 tal lezingen in het Nooitgedagt museum, Houtstad IJlst Museum en Werkplaats. Net als vorig jaar met de lezing over olie van Ron van Zaltbommel organiseren we ook een middagsessie voor forummers.
Natuurlijk komen er opmerkingen dat dit te ver weg is, als er belangstelling is organiseer ik dit ook graag in b.v. de nieuw werkplaats van Sjoerd Gardien in Veendam, maar ook b.v. in Waddinxveen bij Festool.
Heb je ideeën voor andere masterclasses voor forummers, schrijf het hieronder.

Masterclass schuren.

Waar? Houtstad IJlst, Museum en Werkplaats, Sneekerpad 14 IJlst
Wanneer? 9 februari 2026 aanvang om 15:00, einde 18:00 inloop vanaf 14:00, is er ook tijd om even bij te kletsen.
Kosten € 5,- moet ik aan het museum betalen, koffie en thee inclusief.
Aanmelden: stuur me een PB!

Van harte welkom!

jaap

• Leuk
Waarderingen: Athanor en 0nn0

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.