Festool kantelbeveiliging - zelf printen?

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
196
133
Kapellen (Antwerpen)
Bij het MFS freessjabloon van Festool wordt een plastic ring geleverd die verhindert dat de bovenfrees kantelt als je wat verder van het sjabloon af wil frezen. Het dingetje heeft mijn leven al heel wat keren gemakkelijker gemaakt, maar het blijkt toch niet blij te worden van rechtstreeks contact met een draaiende frees.
Nu heb ik het onmiddellijke probleem opgelost met een freesslede, maar voor kleinere dingen is die kantelbeveiliging toch wel handiger. Ik heb dus via een lokale gereedschappenhandel een vervangonderdeel besteld, levertijd een achttal dagen - àls het centraal op voorraad is... Op de meeste webshops kost het een goeie 5 euro, maar ook daar lijkt voorraad een dingetje te zijn.

Dus... misschien heeft ergens iemand een ontwerp waarmee ik tijdelijk een exemplaar kan 3D-printen?
Thingiverse kent het niet (wel heel coole andere dingen gevonden met de zoekopdracht "Festool")...

1732698873200.png 1732698893442.png

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.