RvB zei:
Toevallig heb ik net mijn bosch blauw elektrische handschaaf op mp verkocht, met het voornemen
hem te vervangen door de Festool EHL 65..
Ik hoor er heel veel goede dingen over.. het enige nadeel in mijn ogen is dat er geen plug it aansluiting op zit. Waarom dat precies is, mag Joost weten.. (misschien heeft het te maken met dat het model al ruim 10 jaar oud is..)
Ik heb ergens op FOG wel eens een post gezien van iemand ie zelf en plug it aansluiting had gemaakt in de body. (de plek waar het snoer de body uitkomt, schijn je zo te kunnen aanpassen, dat er een plug it aansluiting in past.) Hoe deze persoon dat heeft gedaan, of wat voor onderdelen hij daarvoor heeft gebruikt is mij onduidelijk, aangezien ik de post niet meer kan vinden..
Hebben jullie hier misschien eens iets over gelezen?
De enige reden dat ik mijn (ex) schaaf wil vervangen door de EHL 65 is trouwens dat de bosch redelijk aan het gewicht is, en dat is altijd met mijn spullen moet sjouwen.. Ook vond ik het lastig dat mijn stofzuigerslang van Festool er niet helemaal lekker op past ( na wat aanpassingen met tape bleef ie redelijk zitten, maartoch)..
just my 2 cents.. ik lees er graag meer over.. hij kost namelijk wel weer ff 309 euries..
Gr Rick
Dat was ik.
Het is misschien niet volgens de regels, maar wel handig. Met name als je een Plug-it zuigslang gebruikt, wil je eigenlijk dat alle machines zijn voorzien van een Plug-it stekker. Maar er zijn er nog relatief veel (oudere) machines die het niet hebben en waarschijnlijk ook nooit zullen krijgen, zoals de DX93, RAS115, EHL65, HL850, BS75, BS105, OF2200, PF1200, RAP80, Shinex150 en de Pollux180.
Alhoewel een Plug-it "Pig Tail" ook goed kan, die vervangt nl. het gewone snoer door een kort snoer van 20 cm met een Plug-it stekker. Ik vindt dat zelf niet zo handig omdat het met die 2 stekkers zwaarder is en het altijd wel eens ergens achter blijft hangen.
Ik heb gewoon het Plug-it machine onderdeel gekocht en met wat slijpwerk erin gemonteerd. De trekontlasting is misschien niet wat het moet zijn, maar het werkt.
Bij mijn RAS115 en DX93 heb ik een "Pig Tail" gebruikt, omdat het inbouwen van de stekker niet past.
EHL65
DX93
RAS115