Festool cs70 schommelt in toeren en heeft geen kracht met zagen

Stoop

Nieuw lid
24 okt 2020
4
0
Hallo,

wie heeft met de festool cs 70 ervaring met de volgende problemen

-zakt in toeren met zagen (belast)
-machine rookt
-schommelt in toeren

machine loopt onbelast gewoon zoals het hoor

hopelijk kunnen jullie me wat op weg helpen

Mvg
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Hallo Stoop,
Welkom op het forum, veel plezier hier.
Ik heb mijn gebruikte CS70 gekocht van iemand die er veel MDF mee had gezaagd. De machine had vergelijkbare problemen als die van jou, maar gelukkig zonder de rook. Na gedeeltelijke demontage en grondige reiniging van (het bereikbare deel van) de motor, het motorfilter en de toerentalregelaar waren bij mijn CS70 de problemen over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoop

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Bedoel je rook vanaf het blad/werkstuk dat gezaagd wordt, of echt rook vanuit de machine zelf? Dat laatste is niet goed natuurlijk!
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
In heb het 1 keer gehad na het vaststaan van het blad, door spanningen in het hout. Bij mij was het opgelost door de snelheid/toeren even naar beneden en omhoog te doen. Met de betreffende draaiknop. Rook uit de motor heb ik nog nooit gezien.

Mijn tafel komt overigens uit circa 2000 en is altijd en nogsteeds zeer intensief gebruikt, dus zal sowieso niet meer als nieuw zijn.
 

Stoop

Nieuw lid
24 okt 2020
4
0
@svenskapelsin Verder in goede staat ga hem Van de week naar een handige Harry brengen in de buurt die is gek om dit soort dingen uit elkaar tehalen dus hopelijk valt het mee bedankt voor je reactie
 

paul jansen

Nieuw lid
ha Stoop,
ik heb cs70 en werk daar al zeer lang mee! in verleden problemen gehad met bedieningselement (aan/uit knop). deze uit elkaar gehaald en de contacten waren helemaal ingebrand. deze goed schoongemaakt en licht opgeschuurd met fijn waterproof schuurpapiertje) en ingespoten met contactspray. was wel ff gedoe om uit te vinden hoe die weer in elkaar zat (tip! neem paar fotos van te voren) daarna liep hij weer als een zonnetje!
(enige wat wellicht punt van aandacht verdiend is de rook! het lijkt mij sterk dat dat ook bij bedieningselement vandaan komt!) succes!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoop

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.