Festool CMS roltafel past ook op de TKS80

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
97
34
Ik ben in het bezit van een Festool CMS met een Jessum freeslift in een CMS plaat. Hierbij gebruik ik ook sporadisch de bijbehorende roltafel. Onlangs een TKS 80 basis aangeschaft. De CMS roltafel blijkt naadloos te passen op de TKS80! Ik moest alleen twee kunststof houdertjes nr 10205613 à €3. bestellen om de roltafel vast te kunnen schroeven.
Even verder gekeken in de reserveonderdelen catalogus: de rail en tafel van de CMS hebben de zelfde onderdeelnummers als de roltafel van de TKS80.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.190
988
Enschede, Twente
De langsgeleider voor de TKS 60 is ook gelijk aan die van de CMS/CMS70, met uitzondering van twee plaatjes trespa-achtig materiaal die voorkomen dat de 'safety' aanslaat als de langsgeleider te dicht bij het zaagblad komt.

Winner950

Actieve deelnemer
21 jan 2015
36
3
Capelle a.d. IJssel
De langsgeleider voor de TKS 60 is ook gelijk aan die van de CMS/CMS70, met uitzondering van twee plaatjes trespa-achtig materiaal die voorkomen dat de 'safety' aanslaat als de langsgeleider te dicht bij het zaagblad komt.
Grappig, ik vroeg laatst aan Festool.nl of de accesoires van de CS70 ook op de TKS 80 passen. Het antwoord was dat dit niet het geval was . Waarschijnlijk was dit een "commercieel" antwoord.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.190
988
Enschede, Twente
Grappig, ik vroeg laatst aan Festool.nl of de accesoires van de CS70 ook op de TKS 80 passen. Het antwoord was dat dit niet het geval was . Waarschijnlijk was dit een "commercieel" antwoord.
Niet commercieel, maar met oog op de veiligheid. Die extra stroken 'trespa' zitten niet op de langsgeleider van de CMS/CS70 & heb je op de TKS80 echt nodig.
Verder is ook de 'angle stop' afwijkend. Je kunt die van de overige zaagtafels wel gebruiken, maar dan ontbreken er wat handigheidjes.
Ook is van belang dat de hele CMS-toestand EOL is en er enkel nog onderdelen voor te bestellen zijn, dus niet complete componenten/accessoires.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.