Felder FB610

Freddio

Nieuw lid
29 dec 2020
3
0
Ik heb een Lintzaag van Felder de FB610 gekocht en zelf opgehaald in Oostenrijk en geinstalleerd. Nu loopt bij mij regelmatig de rubberenband van het bovenste wiel eraf met een beschadiging van het zaaglint tot gevolg. Welke spanning ik wer ook op zet de rubberen band loopt er af. Met lage en ook met hogere spanning. Met smalle en met brede zaaglinten het zelfde resultaat. Waarschijnlijk moet ik de rubberen band op het wiel verlijmen. Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Zit het wiel/de as wel correct uitgelijnd? Bij een nieuwe machine van die prijsklasse zou Felder toch wel mogen komen zorgen dat het in orde is, vind ik persoonlijk...
 

Freddio

Nieuw lid
29 dec 2020
3
0
De uitlijning is in orde. Ik kan het zaaglint in het midden of aan de rand plaatsen. In beide gevallen loopt de rubberband van het wiel af. Ik heb de vraag ook bij Felder neergelegd en wacht nog op een antwoord.
Ik hoop dat iemand hier gelijksoortige ervaring heeft gehad en het opgelost heeft.
 

rinus

Post veel
13 nov 2011
751
154
Heerde
marinusvannorel.nl
Ik heb een Lintzaag van Felder de FB610 gekocht en zelf opgehaald in Oostenrijk en geinstalleerd. Nu loopt bij mij regelmatig de rubberenband van het bovenste wiel eraf met een beschadiging van het zaaglint tot gevolg. Welke spanning ik wer ook op zet de rubberen band loopt er af. Met lage en ook met hogere spanning. Met smalle en met brede zaaglinten het zelfde resultaat. Waarschijnlijk moet ik de rubberen band op het wiel verlijmen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is me niet helemaal duidelijk bij wie je de machine hebt gekocht. Wel dat je zelf voor het vervoer vanaf Oostenrijk hebt gezorgd.
Ik zou zeggen een fabrieksfout die onder de garantie valt. Dus contact opnemen met de verkoper.
Felder hangt nogal sterk aan de lokale importeur. Het zou me niet verbazen dat je daar dan moet zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.