Extra klauwen voor de Record Power SC1 en SC2 klauwplaat

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Voor wie interesse heeft:
https://www.printables.com/model/728963-custom-53-mm-spreader-jaws-for-the-record-power-sc

20231128_131005.jpg


Ik zocht een manier om makkelijk bij de bodem van dozen en platte schalen te kunnen om ze na te bewerken zonder dat de klauwplaat in de weg zit. 'Longnose' bekken geven wat meer ruimte dan standaard bekken maar toch niet genoeg om er met een schuurapparaat tussen te komen. Ik had een SC1 en die is net zo groot als een standaard nest dus de toegang is uitstekend.
Eerst gedacht aan hout of draaien uit nylon, maar uiteindelijk getekend en geprint.

20231128_131208.jpg

Met deze bekken kan ik werkstukken met een 'volwassen' nest op de kleine SC1 klemmen. Niet om even fors te draaien natuurlijk maar om met wat hulp van het tegencenter de bodem na te bewerken. (ja, dat was wel nodig, 😏 ) Ze zouden ook op de SC2 moeten passen.

Modelfiles en instructies zijn te vinden via het adres hierboven. Leden van Radius die wel belangstelling hebben maar geen toegang tot een printer: stuur me een pb en dan regelen we iets.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: avos

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Leuk gedaan maar ik snap niet waarom je deze nodig hebt. Ik krijg mijn potjes en schalen ook afgewerkt zonder deze bekken.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Dit vereist wat meer uitleg begrijp ik. Ik gebruik ze voornamelijk bij nabewerking en reparatie.
Ik heb de begin post een beetje aangepast om verdere misverstanden te voorkomen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik laat vaak een randje staan aan de onderzijde waarna ik het later nog kan opspannen.
20231231_092101.jpg
Verder werk ik met mdf op een faceplate dat draai ik op maat en dan schuif ik de opening erover en het meedraaiend center gaat dan tegen de andere kant. Vaak met wat ertussen. Verder heb ik ergens bekken liggen waar ik hout op kan schroeven en dan op maat kan draaien. Die heb ik voor deze toepassing nog nooit gebruikt.
Jouw methode werk ook maar er zijn meerdere wegen die naar een goed resultaat leiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Klopt. Er zijn veel manieren. Ik gebruik dit ook statisch in combinatie met een statiefklem. Dan heb ik geen tegencenter.
De schaal in wording op deze foto had een 80 mm tap en moest nog schoongedraaid na droging en epoxyvulling onder de schors dus ik gebruik hier 'echt' ijzer.
20240120_133536.jpg
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.426
687
Emst
Schalen zo opspannen dat ik de onderkant kan afwerken, doe ik anders.
meestal maak ik er een kommetje in waar de klauw inpast, dat kommetje kan ik later eventueel weer gebruiken.
Ik denk dat de bijgesloten foto genoeg zegt.

IMGP7785.jpg

IMGP7786.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.