Intussen volg ik al een paar maanden dit forum om tips en tricks op te doen. Als leek in machinerie, technieken, ... boeit het me om alsnog iets te maken met hout. Dit jaar gestart met een cursus houttechnieken om later over te stappen naar interieurbouw, zodat ons huis wat aangekleed wordt met kasten, houders, ... die ik hoop zelf te maken. Ben dus ook niet in het bezit van groot elektrisch materiaal en hoop geleidelijk aan wat aan te schaffen volgens nood.
Tot voor heen voornamelijk gewerkt met ikea-meubelen om deze later in te bouwen. Viel mee, mits hier en daar een 'harde' les in nederigheid (er gaat altijd wel iets niet volgens plan.
Laatst een nieuw stap gezet in het houtbewerken: houten omranding rondom radiator en een extra vakkenkast voor de berging. Ook eens op vraag van mijn vrouw een wijnfleshouder gemaakt.
Nu staat er als projectje een kast voor de verstiaire gepland (reeds 12 jaar een open gat met een kleine kast ervoor )
en een ingewerkte kast maken voor de linnenkoker. Uitgetekend, maten doorgegeven om te laten verzagen en meubelbeslag aangekocht. Hopelijk in de loop van volgende week arriveert het materiaal.
Bij deze ... de intro. Ik probeer af en toe eens iets te posten.
Grtz,
Björn
Tot voor heen voornamelijk gewerkt met ikea-meubelen om deze later in te bouwen. Viel mee, mits hier en daar een 'harde' les in nederigheid (er gaat altijd wel iets niet volgens plan.
Laatst een nieuw stap gezet in het houtbewerken: houten omranding rondom radiator en een extra vakkenkast voor de berging. Ook eens op vraag van mijn vrouw een wijnfleshouder gemaakt.
Nu staat er als projectje een kast voor de verstiaire gepland (reeds 12 jaar een open gat met een kleine kast ervoor )
Bij deze ... de intro. Ik probeer af en toe eens iets te posten.
Grtz,
Björn