Even voorstellen

Berend-Jan

Nieuw lid
7 jan 2021
17
1
43
Apeldoorn
Hallo allemaal

Mijn naam is Berend en bijna 40 jaar jong.
Ik ben van beroep restauratie timmerman en timmeren is ook mijn hobby.
Ik ben nu op het moment mijn thuis werkplaats aan het inrichten en ben op zoek naar tips en tricks en informatie over een robland lx310 combinatie machine.
Deze wil ik gaan aankopen en meer thuis gaan klussen.

Mvg Berend
 

Berend-Jan

Nieuw lid
7 jan 2021
17
1
43
Apeldoorn
Hoi
Werkplaats is 7 x 15 m met krachtstroom, schuur heb ik nieuw gebouwd dus al over nagedacht😏
Het mag best een tweedehands zijn als het maar goed is .
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.113
1.938
Klein-Brabant, Vlaanderen
Eerst maar een rustig rond kijken.
jezelf een zekere instudeertijd opleggen vooraleer je beslist, is de beste aanpak
met een werkplaats van 7 x 15 zou ik voor een grote wagen gaan, dus minstens 250 cm vóór de (aanbevolen) voorritser (als je aan plaatwerk denkt)
ga je heel actief zijn, overweeg dan om aparte machines aan te schaffen
daarmee moet je niet telkens omstellen
stofafzuiging ?
 

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
Welkom,
zoals hierboven al gemeld, losse machines en een centrale Stofafzuiging , ik heb inmiddels 5 jaar mijn werkplaats 10 X 12 m. En heb als eerste gekozen voor een tweedehands afzuiger met 3 containers eronder van daaruit ben ik gaan nadenken waar ik mijn Formaatzaag wilde hebben ik raad aan 3.20 voor de ritszaag, daarna ben ik met de overige machines op een pompwagen heen en weer gaan zetten, geloof me die zijn wel 10 x verplaatst 😜uiteindelijk had ik de juiste opstelling ook ten opzichte van mijn aanvoer en doorvoer van wat langere lengtes , mijn vlakbank en Vandikte staan diagonaal in de ruimte bij echte lange lengtes doe ik mijn deur open voor de aanvoer. Nadat alles stond heb ik alle buizen voor de afzuiging aangebracht incl.de schuiven. Houdt ook een ruimte vrij op de vloer als werkplek. Er schijnt een bepaalde routing te zijn voor werkplaatsen dat heb ik ooit gezien op YouTube maar ik ben tevreden zo
je komt uit Apeldoorn zie ik, daar heb ik ook nog gewoond , als je het leuk vind kan je bij mij in Putten komen kijken mss doe je ideeën op
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.776
931
Leeuwarden
Welkom op het forum!

Voor informatie over Robland kun je hier te kust en te keur:


 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.049
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo allemaal

Mijn naam is Berend en bijna 40 jaar jong.
Ik ben van beroep restauratie timmerman en timmeren is ook mijn hobby.
Ik ben nu op het moment mijn thuis werkplaats aan het inrichten en ben op zoek naar tips en tricks en informatie over een robland lx310 combinatie machine.
Deze wil ik gaan aankopen en meer thuis gaan klussen.

Mvg Berend
Welkom Berend! Misschien ook leuk om een keer te laten zien wat je als restauratie timmerman doet?

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.