Even voorstellen: Wim

wmdebruin

Actieve deelnemer
11 mei 2020
25
9
Dag houtbewerkers,

Na enige maanden meegelezen te hebben op dit zeer informatieve forum heb ik af en toe de neiging om een reactie te geven of een vraag te stellen maar het lijkt me handig om me dan eerst maar even voor te stellen.

Mijn naam is Wim de Bruin, 57 jaar, werkzaam in de ICT, in m’n vrije tijd veel bezig met klussen in en om het huis met de nadruk vooral op hout / houtbewerking.

Sinds enige tijd is mijn interesse gewekt in de mogelijkheden van een CNC freesmachine als uitbreiding op mijn bestaande houtbewerkingsmachines. De machine zal voornamelijk gebruikt worden voor de bewerking van hardhout (eiken / beuken) en MDF, vooralsnog vooral hobbymatig maar in de toekomst wellicht ook zakelijk voor de productie van kleine series gebruiksvoorwerpen zoals kleine meubels, snij-/serveerplanken etc.

Na een zoektocht op het internet en verschillende CNC-forums heb ik besloten om een CNC-portaalfrees uit China te importeren. Voor de geïntereerden: een verslag van het aanschaf proces en (foto's van) de bouw van mijn machine is te vinden op cnczone.nl (Aanschaf en bouw van een Chinese portaalfrees - www.cnczone.nl). Als alles volgens planning verloopt arriveert de machine eind deze week in Rotterdam en dus ben ik op dit moment druk bezig om mijn kleine werkplaats (40m2) op orde te krijgen voor deze nieuwe uitbreiding.

Het zal wel wat tijd kosten om de mogelijkheden van CNC onder de knie te krijgen. Één van de eerste projecten waar ik aan denk is om wat MFT-achtige bladen met gatenpatronen te maken voor m'n nieuwe werkbank die ook nog op stapel staat (ik lees zo links en rechts dat er meer mensen zijn die zich daar mee bezig hebben gehouden ;)) en zal t.z.t. mijn ervaringen daarmee wel delen.

Ik hoop de komende tijd nog veel inspiratie op te doen van de mede forumleden en zal zelf ongetwijfeld ook met de nodige vragen komen als ik ergens niet uit kom.

Met vriendelijke groet,

Wim
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.