Even voorstellen, Efvee

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Hoihoi. Mijn naam is Frans. Ik woon ergens bij Rotterdam in een gewoon huis in een rijtje. Ik moet mijn knutselschuurtje (2.6 x 3.0 m) delen met twee fietsen, wat tuinzooi, wat stukken plaat en plank zoals die overblijven na 25 jaar ergens wonen.

Als beginnende pensionado heb ik plotseling veel tijd en moet ik kijken wat ik ermee wil. Als student heb ik ooit mijn eerste huis zelf gemeubileerd en dat vond ik leuk om te doen. Uit die tijd heb ik een handcirkelzaag, een decoupeerzaag, en wat ander handgereedschap. Ben wel een beetje bezig gebleven en uit diverse historie een 'Einhell' zaagtafel. Recente aanwinsten zijn een goede bovenfrees (Bosch Pro serie, uit de opruiming), een lamellenfrees, en om de boel een beetje schoon te houden een Kärcher stofzuiger.

Projecten die ik in gedachten heb zijn kleine meubelen: nachtkastje voor logeerkamer; plantentafeltje in de serre, dat soort spul. Kan qua grootte net in mijn schuurtje.
Wellicht ook draaiwerk. Dat vraagt weinig ruimte en een schaal of een kandelaar vindt wel ergens een plekkie. Moet dan ergens een tafelmodel draaibank op de kop zien te tikken.

Voornaamste probleem dat ik nu heb is het vinden van een goed adres voor materiaal. Karwei, Gamma en Hornbach hebben alle lokale handel hier weggevaagd. Weet iemand nog een goede leverancier van meubel-hout aan particulieren in de regio Rotterdam?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Smoeshaan

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Dank allemaal voor het welkom. Ik duin hier nu het gras een beetje en al lezende leer ik al heel veel. Wat ik wist waren de technieken die ik vijftig jaar terug van mijn vader leerde. Er is is sindsdien veel veranderd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.