Bij de "housewarming party" van mijn huis heb ik van vrienden en familie een gezamelijk cadeau gekregen, een terracotta beeld van een vrouwenfiguur. Nu moet je vrouwen altijd zoveel mogelijk op een voetstuk plaatsen, dat is goed voor ze (en uiteindelijk ook voor jou, de man...).
Daarom heb ik een sokkel voor het beeld gemaakt, uit restjes hard maple die ik over had van de 4 cm dikke treden waarmee ik de betonnen trap bekleed heb. Het doet denken aan een slagers hakblok:

Omdat het beeld behoorlijk zwaar is, heb ik de sokkel ook verzwaard door er een paar blokken basalt in te verstoppen:

Om het grondvlak -en daarmee de stabiliteit- te vergroten heb ik er een rvs voetplaat onder geschroefd:

Na het schuren en olieën even gekeken hoe ze kwam te staan:

Voor de zekerheid heb ik nog een paar stokken in de sokkel gelijmd, die in het (holle) beeld verdwijnen, en haar tegen omstoten moeten behoeden:

Ze staat nu bij de trap waar het sokkelhout van afkomstig is:

Ik noem haar "Dushi"...

Daarom heb ik een sokkel voor het beeld gemaakt, uit restjes hard maple die ik over had van de 4 cm dikke treden waarmee ik de betonnen trap bekleed heb. Het doet denken aan een slagers hakblok:

Omdat het beeld behoorlijk zwaar is, heb ik de sokkel ook verzwaard door er een paar blokken basalt in te verstoppen:

Om het grondvlak -en daarmee de stabiliteit- te vergroten heb ik er een rvs voetplaat onder geschroefd:

Na het schuren en olieën even gekeken hoe ze kwam te staan:

Voor de zekerheid heb ik nog een paar stokken in de sokkel gelijmd, die in het (holle) beeld verdwijnen, en haar tegen omstoten moeten behoeden:

Ze staat nu bij de trap waar het sokkelhout van afkomstig is:

Ik noem haar "Dushi"...