Ervaringen Scheppach HS80

Thomasss

Nieuw lid
24 feb 2021
5
1
Hallo iedereen,

Ik ben een beginnende klusser en ben nu opzoek naar een redelijke zaagtafel. Mijn oog is gevallen op de Scheppach HS80 omdat deze heel compact is. Ik heb echt niet meer ruimte over (hooguit het kleinste model op poten zou nog kunnen). Ik snap heel goed dat deze tafelzaag niet de kwaliteit levert zoals menig tafelzaag van de leden hier, maar die zagen kosten dan ook veel meer. Tweedehands is ook niet echt een optie gezien het formaat van die tafelzagen. Mijn vraag is, denken jullie dat zo’n tafelzaag redelijk rechte zaagsneden kan maken of gaat dat echt kansloos worden. Ik ga hem gebruiken voor allerhande projectjes in en om het huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Hallo iedereen,

Ik ben een beginnende klusser en ben nu opzoek naar een redelijke zaagtafel. Mijn oog is gevallen op de Scheppach HS80 omdat deze heel compact is. Ik heb echt niet meer ruimte over (hooguit het kleinste model op poten zou nog kunnen). Ik snap heel goed dat deze tafelzaag niet de kwaliteit levert zoals menig tafelzaag van de leden hier, maar die zagen kosten dan ook veel meer. Tweedehands is ook niet echt een optie gezien het formaat van die tafelzagen. Mijn vraag is, denken jullie dat zo’n tafelzaag redelijk rechte zaagsneden kan maken of gaat dat echt kansloos worden. Ik ga hem gebruiken voor allerhande projectjes in en om het huis.

Leuk dat je de gaat zagen.

In principe kun je met praktisch elke zaag wel recht zagen, herhaaldelijk recht zagen is weer een ander verhaal. Veel hangt af van wat je wilt zagen, zo kan het op een kleine tafel lastig of zelfs gevaarlijk zijn om grotere panelen te zagen.

Veel kiezen ipv een tafel de flexibiliteit van een invalzaag op liniaal.

Zou ik, voor klusjes in en rondom huis ook doen.

Zelf heb ik een Dewalt 745 tafelzaag en een Mafell MT1CC invalzaag en een Metabo KGS 216 afkortzaag. Als ik er 1 moest kiezen dan bleef de Mafell.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
dit is eersteklas chinese rommel die HS80. Ik zou er niet teveel van verwachten en eens kijken op marktplaats naar iets leuks 2e hands van Scheppact uit de goede tijd, of een elektra bekkum of Metabo zaag zaag of iets dergelijks. Hier ga je echt niet heel blij van worden en ik denk dat je heel snel niet meer wilt klussen of een betere zaag wilt en dan ben je je geld kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Peentjens

Actieve deelnemer
29 mei 2020
111
29
Amersfoort
Hoi Thomas, heb er een gehad. Het kost veel tijd om de paralelgeleider goed te krijgen, de verstekgeleider is sowieso ©®¢$. Blad verwisselen is gedoe, spouwmes gaat helemaal niet. Ik begon ook als Newbie maar was binnen een half jaar uit dit ding gegroeid. En dan is-ie toch weer duur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.