Ervaringen Scheppach hms 3200 ci

Kurt S.

Nieuw lid
15 okt 2021
1
0
Limburg / Belgie
Ik wilde even informeren naar eventuele ervaringen of meningen van de Scheppach hms 3200 ci en richtprijs voor een 2dehands in goede staat of eventuele betere alternatieven.

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
424
21
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik heb een HMC3200 CI, volgens mij is deze technisch vrijwel gelijk aan de HMS. Mijn machine draait al jaren (zeker 10 jaar) probleemloos. Ik schaaf vrijwel alleen eiken en dat gaat er gemakkelijk doorheen dankzij de krachtige motor (ik meen 5,5 pk). Het is een degelijke machine, dat blijkt bijvoorbeeld bij de schaafgeleider, er zit geen beweging in.
Het afstellen van de twee schaafmessen is niet moeilijk omdat dat met stelschroeven gaat. Eerst dacht ik dat twee messen een minder goed resultaat zouden geven, maar omdat de doorvoer snelheid niet zo hoog is haalt de machine ook met twee messen een goed resultaat. Naar mijn idee is de stofafzuiging ook prima. Mijn machine heeft wielen (zaten er standaard op) en is daardoor gemakkelijk in een hoek te zetten.
Ik heb geen idee van een 2e hands prijs. Mogelijk kun je een indicatie krijgen op eBay.de o.i.d. In Duitsland wordt Scheppach meer verhandeld.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.