Ervaringen met Shark S-10 ?

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.131
1.117
Antwerpen
In mijn zoektocht naar betere afzuiging en hogere beveiliging van mijn Erika 80e, viel mij de Harvey Shark S-10 op. Heeft iemand hier goede of slechte ervaring mee ?

ja, het is veel geld, ik weet het
maar de standaard stofafzuiging van boven is zwak en de bijgeleverde kap zit vaak in de weg

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.091
4.124
Ik heb zo'n afzuiging. Ander merk, minder mooi uitgevoerd , veel goedkoper. Hij hangt meestal aan de muur. Als je hem goed wil laten afzuigen, moet je er een 2 of 3 motorige industriestofzuiger op aansluiten, met een 75 mm aansluiting op de ketel. De arm zat me vaak in de weg en het zelfde geldt voor de kap. Je hebt eigenlijk 2 kappen nodig. Een hele smalle voor schulpen onder 90 graden en een brede voor als je onder een hoek zaagt. Als je alleen met plaatmateriaal werkt sluit zo'n kap wat beter aan op je materiaal, dus misschien gaat het dan iets beter. Maar ik doe weinig met plaatmateriaal.

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.183
341
Al die kappen met bovenafzuiging hebben de afzuigslang aan de achterkant zitten, dus waar de tanden van je zaagblad omhoogkomen. De spanen ontstaan aan de voorkant waar de tanden naar beneden gaan, de kast rondom je zaagblad in. Naar mijn mening kun je bij de meeste (bouw)zagen beter een goed sluitende kap boven hebben zonder afzuiging en alle beschikbare zuigkracht concentreren op de onderafzuiging.
Wil je toch met bovenafzuiging werken moet je daar inderdaad een krachtige aparte stofzuiger op zetten.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.