Epoxy resin

leroygelissen

Nieuw lid
22 jan 2023
2
0
Born
Hallo, ik wil een ringdoos maken van epoxy en hout


Maar ik vroeg me af waar ik het beste de epoxy kan kopen want er zijn zoveel aanbieders
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.846
901
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Gietepoxy. Als je specifiek gietepoxy neemt maakt het denk ik niet zoveel uit bij wie je dat haalt - ze weten allemaal wel van wanten - of het nou polyestershoppen is, of duursma is of noem maar op...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Er zitten best nog wel wat haken en ogen aan als je aan de gang gaat met epoxy. Elk is te overkomen.
Allemaal bij elkaar is het best wel veel voor de eerste keer. Ik dacht ook dat ik me genoeg ingelezen had.
Nou ik wist niet dat ik nog een week moest wachten voor ik mijn expoxy kon gaan draaien. Ja je kan het wel snel draaien maar het werd flexibel en er sprongen stukjes uit.
Dit soort dingen kunnen per type/leverancier verschillen. Voor het gemak gooi ik aluminite ook maar even onder de noemer epoxy (wat niet juist is) daar is de verwerkingstijd best wel kort. dat kan fijn zijn als je kleuren wil gebruiken die dan niet mixen. Mijn epoxy heeft een opentijd van 40-50 minuten. Dan moet je lang wachten als je ze op die manier wil mengen. Zo zijn er nog veel meer dingen.
 

leroygelissen

Nieuw lid
22 jan 2023
2
0
Born
Er zitten best nog wel wat haken en ogen aan als je aan de gang gaat met epoxy. Elk is te overkomen.
Allemaal bij elkaar is het best wel veel voor de eerste keer. Ik dacht ook dat ik me genoeg ingelezen had.
Nou ik wist niet dat ik nog een week moest wachten voor ik mijn expoxy kon gaan draaien. Ja je kan het wel snel draaien maar het werd flexibel en er sprongen stukjes uit.
Dit soort dingen kunnen per type/leverancier verschillen. Voor het gemak gooi ik aluminite ook maar even onder de noemer epoxy (wat niet juist is) daar is de verwerkingstijd best wel kort. dat kan fijn zijn als je kleuren wil gebruiken die dan niet mixen. Mijn epoxy heeft een opentijd van 40-50 minuten. Dan moet je lang wachten als je ze op die manier wil mengen. Zo zijn er nog veel meer dingen.
Ik heb veel plannen en ideeën met epoxy daarom eerst eens klein beginnen
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.643
700
Antwerpen
tot nu toe goede ervaringen met Polyestershoppen

en mijn advies: koop een bus (en pigment, mengbekers) en begin ermee te experimenteren, heb je vragen dan ofwel leverancier ofwel het forum
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Informeer ook of je de door jouw gekozen epoxy moet uit laten harden in een drukvat. er komt lucht in de mix en dat kan luchtbellen geven. Niet alle epoxy's zijn hier even gevoelig voor.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.