endoscoop camera advies

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
In september wordt bij ons een hybride warmtepomp geplaatst en het leidingwerk moet van het balkon, via een houten tussenvloer en inbouwkasten naar de wasruimte. Nu "weet" ik dat het bestaande CV leidingwerk via de loze ruimte boven de inbouwkasten naar de wasruimte loopt, maar hoe precies is giswerk.

Om een beter beeld te hebben van wat boven het "plafond" van de inbouwkasten zit, wil ik een endoscoop camera gaan kopen. Ik heb in het verleden twee keer een BOSCH blauw gehuurd en dat was zo duur dat ik al bijna een nieuwe heb betaald.
Heeft iemand nog een advies voor een goede endoscoop camera ?
Ik kan een GIC120C kopen, of een groene Bosch camera, maar heeft iemand nog tips voor andere camera's die van goede kwaliteit zijn? De blauwe bosch is op zich goed, maar voor specificaties eigenljk veel te duur.

BVD,
Dirk
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.327
194
Gem. Winsum (Groningen)
@Efvee: Maar stel eens dat mk23 graag een ``echte`` endoscoopcamera wil ? En een reden zoekt zo''n ding aan te schaffen? (je begrijpt hieruit dat ik iemand ben die blij wordt als hij een rechtvaardiging heeft gevonden voor aanschaf van een mooi stuk gereedschap).

Ik kijk ook al lang uit naar zo'n ding en volg dit met interesse.

Klaas
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
Ik heb ooit eens een aangeschat bij conrad van hun huismerk, maar dat was voor de auto’s. Werkt nog steeds prima, maar het zicht op iets verderop is beperkt. voor mijn doel, bijvoorbeeld interne inspecie van een motorblok, werk het goed. Sowieso worden ze voor diagnose veel gebruikt in garages. In die richting kun je ook eens zoeken. Ze zijn er tegenwoordig ook als hulpstuk aan een iphone en zo.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
@Efvee: Maar stel eens dat mk23 graag een ``echte`` endoscoopcamera wil ? En een reden zoekt zo''n ding aan te schaffen? (je begrijpt hieruit dat ik iemand ben die blij wordt als hij een rechtvaardiging heeft gevonden voor aanschaf van een mooi stuk gereedschap).

Ik kijk ook al lang uit naar zo'n ding en volg dit met interesse.

Klaas
Het zal de blauwe Bosch worden, niet voor dit project maar voor een ander "project". Voor het leidingwerk ga ik maar door de zure appel heen bijten en de plafonds uit de kasten halen. Moet toch al zoveel opruimen dat het niet meer uitmaakt.
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Het zal de blauwe Bosch worden, niet voor dit project maar voor een ander "project". Voor het leidingwerk ga ik maar door de zure appel heen bijten en de plafonds uit de kasten halen. Moet toch al zoveel opruimen dat het niet meer uitmaakt.
Ik heb een endoscoop camera van de Lidl. Is meestal goed genoeg en € 50,-
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.327
194
Gem. Winsum (Groningen)
Het zal de blauwe Bosch worden, niet voor dit project maar voor een ander "project". Voor het leidingwerk ga ik maar door de zure appel heen bijten en de plafonds uit de kasten halen. Moet toch al zoveel opruimen dat het niet meer uitmaakt.
Bedoel je dan de Bosch blauw GIC 120 professional Accu inspectiecamera?

Klaas

 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Bedoel je dan de Bosch blauw GIC 120 professional Accu inspectiecamera?

Klaas

Ja die, maar twijfel nog tussen de AA variant of de 12V accu variant.
Heb toen ik de bouwlaser kocht bewust voor de AA variant gekocht en niet de 12V accu. Dat was een goede keuze, de batterijen zijn voldoende voor een dag werken en ik heb een reserve set batterijen in de koffer zitten.
Dus dat zou ik hier ook zo kunnen doen.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Ja die, maar twijfel nog tussen de AA variant of de 12V accu variant.
Heb toen ik de bouwlaser kocht bewust voor de AA variant gekocht en niet de 12V accu. Dat was een goede keuze, de batterijen zijn voldoende voor een dag werken en ik heb een reserve set batterijen in de koffer zitten.
Dus dat zou ik hier ook zo kunnen doen.
Vandaag toegeslagen op Amazon.de met een warehouse deal. De camera met AA batterijen, die je zonder problemen vervangt voor de 12V accu.
Zodra hij binnen is zal ik een korte review maken en hier posten.

M
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en klaas0639

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.