Elementdragers voor hardingsingsoven

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.327
194
Gem. Winsum (Groningen)
Elders op dit forum meldde ik aan een hardingsoventje te werken (is nog steeds in een heel pril ontweprfase) voor het harden van beiteltjes om houtdraad te snijden. (moeren en spindels). Op YT staan filmpjes hoe dat moet.. De een nog succesvoller dan de ander zo te zien:) . Maar een van de klungelige probleempjes waar veel bouwers op stuitten is een nette betrouwbare duurzame fixering van de weerstandsdraad. (o.a. lokale oververhitting,)

Om een deugdelijk geheel te krijgen wil ik daarvoor bedoelde keramische dragers gebruiken .Te denken valt aan kreamische platen waar al mooie sleuven in zijn gebakken. (foto 1) Of buizen waarop ik de (kanthal) draad kan wikkelen (foto 2) Of een soort keramiscche spindel waarop ik de tot spiraal gewikkelde kanthal kan wikkelen (foto 3; dubbele spiraal dus, zoals in een electr. straalkacheltje)

Heeft iemand van jullie een tip hoe ik aan kleine aantallen van dit soort dragers kan komen? (missvhien is het geen begaanbare weg vanwege de prijs)
01_drager_element.JPG


03_drager_elemnt.JPG
 

Bijlagen

  • 01_drager_element.JPG
    01_drager_element.JPG
    345,3 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.144
2.627
Ze worden klant specifiek gebakken in meestal china. Dus benader de ovenbouwer van je keuze en bestel een paar zijwanden. Voor de meeste ovens kan je losse onderdelen kopen. Als je de verwarmingsspiralen aan de buitenkant wil hebben, kan je ook een moffel voor bijvoorbeeld een efco 180 L kopen.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.080
397

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.