Elektrische tacker.

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
114
18
Middelbeers (NB)
Beste woody’s, kan iemand mij vertellen wat een goede elektrische tacker is? Wat ik veel op Yt zie is dat men verlijmt en daarna een spijker(tje) erin "schiet". Dat wil ik ook! Hierbij denk ik aan MP tot zo’n 10 mm., want bij zwaardere projecten ga ik ws. toch lijmklemmen gebruiken. Heeft iemand ervaring hiermee of kan iemand mij een Yt-filmpje aanbevelen? Bijvoorbaat dank en eh…. Pas op je vingers!
Ps. De PKTS van Bosch, met geïntegreerde accu, heb ik, maar die kan maar kleine nietjes aan en zeker geen spijker(tje)s…

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
374
123
Enschede
wat juriaan zegt is inderdaad waarschijnlijk wat je zoek. Is mijn inziens wel een flinke investering voor een paar spijkertjes schieten, maar accu gereedschap is nou eenmaal duur.
Heb mijzelf onlangs een makita 16Ga op perslucht aangeschaft voor (minder dan) de helft van dat geld (maar dan moet je dus ook een compressor hebben).
Voor jouw doeleinden zou ik kijken naar een 23Ga zoals juriaan voorstelt (gaat tot 35mm lang zoals hierboven staat)
verwacht je in de toekomst toch iets langere brad te gebruiken (tot 50mm) kun je naar een 18Ga kijken zoals de DBN500Z

andere merken hebben ook wel vergelijkbare machines.

Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.475
3.530
Gaanderen
Ik heb er een van de Lidl op accu. Ook op lucht die laatste gebruik ik niet in mijn werkplaats omdat ik er geen ruimte voor heb. Ik heb die van de lidl al 2 jaar en 4 keer gebruikt:eek:. Werkt prima, maar hoe die het bij frequenter gebruik blijft weet ik niet.

• Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.067
2.300
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb er een van de Lidl op accu. Ook op lucht die laatste gebruik ik niet in mijn werkplaats omdat ik er geen ruimte voor heb. Ik heb die van de lidl al 2 jaar en 4 keer gebruikt:eek:. Werkt prima, maar hoe die het bij frequenter gebruik blijft weet ik niet.
+1, ik heb hem ook van de Lidl. Zoals met elk systeem zul je de eerste keer moeten 'investeren' in het accusysteem maar ik vind het ding dikke prima werken.

• Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
114
18
Middelbeers (NB)
wat juriaan zegt is inderdaad waarschijnlijk wat je zoek. Is mijn inziens wel een flinke investering voor een paar spijkertjes schieten, maar accu gereedschap is nou eenmaal duur.
Heb mijzelf onlangs een makita 16Ga op perslucht aangeschaft voor (minder dan) de helft van dat geld (maar dan moet je dus ook een compressor hebben).
Voor jouw doeleinden zou ik kijken naar een 23Ga zoals juriaan voorstelt (gaat tot 35mm lang zoals hierboven staat)
verwacht je in de toekomst toch iets langere brad te gebruiken (tot 50mm) kun je naar een 18Ga kijken zoals de DBN500Z

andere merken hebben ook wel vergelijkbare machines.
Dank sOulmaster, je hebt helemaal gelijk. Het hoeft niet persé op accu. Hoewel dat wel fijn zou zijn en ik heb verschillende dingen van Bosch (groen) dus dat zou leuk zijn. Als ik een ander merk zou kiezen moet ik ook een oplader en accu en dat is soms duurder dan het machientje zelf.. En perslucht is natuurlijk het mooiste, maar ik heb geen ruimte voor een compressor. Mijn hokje is 3x3 met ook nog andere opslag en fietsen, maar met mobiliteit (overal wielen onder) kom je een eind.

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
114
18
Middelbeers (NB)
Dank je Wim. Lidle is Parkside hè!? Met dat merk heb ik een hele slechte ervaring met een tafelzaagmachientje.

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
114
18
Middelbeers (NB)
Ik heb een Parkside tacker met snoer. Heb hem sinds 2018 en bevalt prima. Gebruik hem maar een aantal keer per jaar. In het algemeen zonder problemen.

Ik had er meteen een paar doosjes met nietjes en spijkers bij besteld.
Ik heb een Parkside tacker met snoer. Heb hem sinds 2018 en bevalt prima. Gebruik hem maar een aantal keer per jaar. In het algemeen zonder problemen.

Ik had er meteen een paar doosjes met nietjes en spijkers bij besteld.
Dank je wel Bijtel. Zie mijn reactie aan Wim Kluck.

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
799
160
Stiens
Ter overweging.

Een poos geleden was ik op zoek naar zoiets. Ik verwacht dat je een pin nailer bedoeld en niet perse een tacker. Misschien worden die termen door elkaar gebruikt. Bij een tacker denk ik eerder aan spijkers.
Als je wilt doen wat je in je vraag beschrijft (zo gebruik ik hem ook), koop dan niet te zwaar zou ik zeggen.

Ik had een voorkeur voor een Milwaukee M12™ 23 Gauge Pin Nailer omdat ik van dat merk inmiddels een pompnageltang en een boor-/schroefmachientje heb. Bevalt goed (zij het dat het schroefmachientje een onhandigheidje bevat, maar dat terzijde.)

Destijds (2 jaar geleden) bleek dat ding niet in Nederland op de markt vanwege een veiligheidsissue. Nu lijkt die wel te koop te zijn. Daar zou je naar kunnen kijken.

Ik had geen haast en ineens kreeg ik de kans om goedkoop aan een Union pin nailer op lucht te komen en dat heb ik toen gedaan. Bevalt goed, lekker licht en werkt prettig. Daar moest toen wel een compressor bij. Misschien heb jij al wel een compressor. Timmerman Koos besprak op internet een Senco en daar kwam ik toen bij uit. Lekker klein allemaal.

Senco+Union.jpg

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
729
408
‘s-Hertogenbosch
Heb van m’n werkgever de dbn600 en de dbt353 beide van makita, ik ben altijd van de compressor geweest want batterijen moeten in een speelgoedtrein 🤩, maar moet toch eerlijkheidshalve toegeven het bevalt mij goed. Het voordeel is dat als je het eenmaal hebt, toch wel vaker gaat gebruiken…..
Groetjes John

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.067
2.300
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Heb van m’n werkgever de dbn600 en de dbt353 beide van makita, ik ben altijd van de compressor geweest want batterijen moeten in een speelgoedtrein 🤩, maar moet toch eerlijkheidshalve toegeven het bevalt mij goed. Het voordeel is dat als je het eenmaal hebt, toch wel vaker gaat gebruiken…..
Groetjes John
Ik heb ook zo'n tacker op luchtdruk maar dankzij mijn powerplus minicompressortje (die eigenlijk voornamelijk ontworpen is voor autobandjes) kan ik daar slechts met enige vertraging (gemiddeld 2 seconden tussen elk schot) mee tacken. Grote voordeel van lucht is volgens mij dat het gewoon veel harder gaat dan stroom en dus beter geschikt voor het grote werk.

Maar die parkside tacker, echt, geen klachten. Ding schiet met gemak flinke spijkers in dik hout. Op een accu.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.