Eindejaars actie: Mirka Deros 650CV en Sundström SR500/570 Volgelaatsmasker beiden in systainer

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Zit er eigenlijk ook wel aan te denken, maar wat ga ik dan met mijn rotex 150 doen.
Die is nog niet eens door zijn proefpakje mirka schuurvellen van 10 stuks heen

knotwilg

Actieve deelnemer
17 apr 2011
656
274
Eanske
ingoogni.nl
maar wat ga ik dan met mijn rotex 150 doen
Dat waar die voor gemaakt is. De mirka is maar de helft van de rotex en heeft op die helft een klein streepje voor in resultaat. (vergeet ook vooral niet met enige regelmaat de zool van de rotex te vervangen als je max kwaliteit in de orbital stand wilt)

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.608
310
In resultaat wel, maar qua gebruiksgemak is de Deros toch wel enorm in het voordeel tov de Rotex. De doseerbare 'gas'hendel, het eenhandig gebruik, het gewicht,...

Emilio

Post veel
1 nov 2012
1.684
180
Dordrecht
Denk dat je de Deros niet moet vergelijken met de Rotex eerder met de ETS EC. De Rotex is toch voor een ander doeleinde gemaakt.
De Rotex is breder inzetbaar, het roterende werk geeft een enorme afname. Qua fijnslijpen is de balans minder en werkt het algemeen net iets grover. Met een beetje oefening nog steeds prima, maar wel minder makkelijk.

Ik zou best een fijnschuurder ernaast willen, maar ik vraag me af of de Deros me gaat bevallen. Ik wissel nog wel eens qua grip en dat kan hier niet en ik zie de toegevoegde waarde van die hendel niet zo, gewoon instellen lijkt me veel handiger, of is het puur bedoeld voor eventuele aanzetten bij de start?

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.698
735
Oss
Ik heb hem ook binnen, met schuurvlies 240.
Gelijk maar wat setjes van 5 mirka abranet besteld, zodat ik voorlopig vooruit kan.
Die zijn bij polyestershoppen best voordelig:cool:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.698
735
Oss
In de beschrijving van de mirka staat e.e.a. Over de bijgeleverde schroefjes,
Onderstaand het advies van gereedschap pro. Ik had ze al gemonteerd, maar na gebruik van de app, bleek de machine zonder de extra schroefjes rustiger te lopen dan met.

We raden aan de machine te gebruiken zoals deze geleverd wordt en niet de schroefjes te plaatsen en te verwijderen zoals in de handleiding staat. Ze zijn bedoeld om te balanceren en komen uit de fabriek goed geïnstalleerd. Ook voor gebruik met Abranet en beschermpads.

De reden van het verhaal in de handleiding kan ik niet goed uitleggen en hebben we ook nooit duidelijk meegekregen. Enkel het advies om het te laten zoals ze geleverd worden.

Veel succes!

Met vriendelijke groet,
Mit freundlichen Grüssen,
Kind regards,

Joost

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
8.014
1.237
Gaanderen
Ik heb ook de Metabo enkele jaren geleden bij Sander gekocht. Aan de handel/schakelaar wen ik niet echt. Bijna altijd geef ik de voorkeur aan mijn oude festo ET2E. Ik had hem gekocht voor het grof schuren van muren en dat doet ie met abranet prima. Licht en snel.

Rdl

Actieve deelnemer
7 okt 2021
581
224
hilversum
Ik heb ook de Metabo enkele jaren geleden bij Sander gekocht. Aan de handel/schakelaar wen ik niet echt. Bijna altijd geef ik de voorkeur aan mijn oude festo ET2E. Ik had hem gekocht voor het grof schuren van muren en dat doet ie met abranet prima. Licht en snel.
Ja het is wel wennen dat geef ik toe.
Ben nooit fan geweest van schuren maar dit maakt het net iets minder erg.

• Leuk
Waarderingen: Boktor026 en Wim Kluck

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.698
735
Oss
Heb vandaag de mirka maar eens geprobeerd, moet zeggen dat deze best lekker in de hand ligt en zonder problemen te controleren is. Ik heb ook de RO 90 van festool, maar vind deze toch minder fijn in de hand liggen en ook iets lastiger te controleren.

Emilio

Post veel
1 nov 2012
1.684
180
Dordrecht
Heb vandaag de mirka maar eens geprobeerd, moet zeggen dat deze best lekker in de hand ligt en zonder problemen te controleren is. Ik heb ook de RO 90 van festool, maar vind deze toch minder fijn in de hand liggen en ook iets lastiger te controleren.
Een Rotex kun je niet vergelijken met een monofunctie schuurder, zie eerdere commentaren...

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.698
735
Oss
Een Rotex kun je niet vergelijken met een monofunctie schuurder, zie eerdere commentaren...
Je zult best gelijk hebben, maar helemaal snappen doe ik het niet.
Allebei toch excentrische schuurmachines en dan zou ik toch verwachten dat de RO90 rustiger zou zijn.

Emilio

Post veel
1 nov 2012
1.684
180
Dordrecht
Je zult best gelijk hebben, maar helemaal snappen doe ik het niet.
Allebei toch excentrische schuurmachines en dan zou ik toch verwachten dat de RO90 rustiger zou zijn.
De RO90 is niet puur excentrisch, die is multifunctioneel. Totaal andere schuurmachine en daardoor dus lomper en minder gebalanceerd. Daarnaast is 90mm ook niet te vergelijken met 125 of 150mm

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.